Gå til innhold

Hvilket skjermkort?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

670 virker jo som ett bra kort. Og du sparer 200kr vs 7970.

Men 200kr mer for 7970, hadde jeg gått for 7970.

Med mindre man er veldig glad i å overklokke er det ingen grunn til å gå for 7970 over 670

http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_670/28.html

GTX 670 er et hårstrå unna GTX 680 i ytelse, overklokker like bra, koster nesten 1000 kr mindre... Slik det er nå er det kun et kort over 2000 kr som er verdt å kjøpe: GTX 670.

Lenke til kommentar

Ikke mer stabilt enn mellom 3-10% forskjell, men det er ærlig talt småtteri.

10% ved 30 fps er 33 fps ;)

En toleranse mellom 5 og 10% er akseptabelt. Jeg var litt bekymret for at de brikkene som til slutt blir 670 i realiteten er brikker med for dårlig kvalitet og/eller for defekte til å kunne brukes som 680, og derfor kunne risikere å være til dels svært variabel i ytelse/strømforbruk i forhold til hverandre.

Tiden vil jo selvfølgelig vise om det er tilfelle eller om pressens eksemplarer faktisk er representativt jevnt over. Noe de ofte ikke er i mange sammenhenger ;)

 

Om toleransen er +- 10% vil jo det skille et hav av ytelse mellom et godt kort og et dårlig.

Lenke til kommentar

Jeg lurer også på hvilket skjermkort jeg skal kjøpe. Spiller hovedsakelig Lotro og swtor. Kortene jeg vurderer er 7870 eller 7850. Jeg har for tiden sapphire 5770 vapor-x kort.

 

HD7870 er en god ytelse høyere enn hd7850, hd7850 kan sammenlignes med GTX560 TI. Om du har pengene legg de ut på et GTX670 som bare koster 500-800kr mer enn Hd7870 og yter nesten likt som GTX680.

 

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1239034

Endret av terje k.
Lenke til kommentar

max er egentlig 2000 kr men jeg tenker også litt framover, hvis jeg vurderer fps spill. Kan ikke gå over 2500. Vil 7850 holde en tid fremover hvis jeg spiller spill som Lord of the rings etc?

Et 7850 blir ikke dårligere etter som tida går :p

I dag vil du kjøre det meste av spill på maksimale innstillinger, og et 7850 vil sikkert være relevant ut til 2013

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...