Janmandelid Skrevet 3. mai 2012 Skrevet 3. mai 2012 Hei! Etter mye om og men tar jeg nå og ber om hjelp her i forumet nok en gang. Jeg har satt sammen en veldig god maskin til en kamerat av meg og oppsettet er som følger: Kabinett: Corsair 550D Hovedkort: ASUS P8Z68 Deluxe/GEN3 CPU: Intel Core i7-2600 CPU-vifte: Corsair H80 RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9 Skjermkort: PowerColor Radeon HD 6750 PSU: Corsair HX 750W SSD: Intel SSD 520 Series 120GB I tillegg er det 3 andre HDD'er koblet til. Kjører Windows 7 Ultimate SP1 med alle oppdateringer. Alle andre drivere er også oppdatert. MEN: Maskinen restarter seg av og til, og siden jeg ikke bor i nærheten av min kamerat og han ikke er noe datakynding lurer jeg på hvordan jeg skal feilsøke dette. Hva hadde dere begynt med å sjekke? Hadde dere tenkt at det er noe feil med hovedkortet? Eller RAM'en? Setter pris på alle synspunkter.
geir__hk Skrevet 3. mai 2012 Skrevet 3. mai 2012 Hei. Kanskje du kunne si mer om hva "av og til" betyr i denne sammenhengen.
Janmandelid Skrevet 3. mai 2012 Forfatter Skrevet 3. mai 2012 Det har vært daglig de to siste dagene, men før det har det vært annenhver dag kanskje i to uker.
lkjelsberg Skrevet 3. mai 2012 Skrevet 3. mai 2012 Det har vært daglig de to siste dagene, men før det har det vært annenhver dag kanskje i to uker. prøvd memOK knappen?
Janmandelid Skrevet 3. mai 2012 Forfatter Skrevet 3. mai 2012 Jeg også har en mistanke om minnebrikkene. Prøvde Memory Diagnostics Tool i W7, men fikk ikke opp noe feil. memOK-knappen ble for avansert for kameraten min (han bor ikke her som jeg bor). Og nå sier han at alt låste seg i windows og måtte trykke på reset-knappen. Dette er første gangen det har skjedd. Det har vært daglig de to siste dagene, men før det har det vært annenhver dag kanskje i to uker. prøvd memOK knappen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå