Gå til innhold

[Løst] Hjelp til kjøp av bærbar gaming pc ca. 10 k


Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til valg av bærbar gaming pc til ca. 10k

 

 

Har sett litt på disse:

 

http://www.komplett....ku=744849#extra

 

http://www.netonnet....ne/171726.3004/

 

http://www.netonnet....6v/162112.3003/

 

http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

 

Hvilken av disse er best til spilling (bf3,mw3 o.l) ? Er det evt. noen andre som er bedre til samme pris (tenker fra 9k til max 11k)

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville gått for en Asus G55VW. Den er tynnere enn den gamle G53SX, men har bedre grafikkort som i tillegg gir fra seg mindre varme.

 

Kjøp fra utlandet. Kjøp en Alienware i USA. Fiks frakt med Jetcarrier.com:)

 

1. Alienware er overpriset.

2. Man mister 5 Års reklamasjon.

3. Prisene blir fortsatt høye pga. man legger til 25% moms.

4. Man må klare å leve med engelsk tastatur...

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

Den første lenken (Asus G55VW), med lenke 2 som et litt rimeligere alternativ (MSI GE70). Begge har nyeste generasjon prosessorer og skjermkort, men Asus'en sitt er hakk kraftigere. De andre har forrige generasjon av både prosessor og skjermkort, og kan nå bare anbefales dersom man får et godt tilbud, i mine øyne.

GT 650M som sitter i MSI'en er DDR5-versjonen, og er svært nær opptil ytelsen man fikk fra forrige generasjons GTX 560M.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Den første lenken (Asus G55VW), med lenke 2 som et litt rimeligere alternativ (MSI GE70). Begge har nyeste generasjon prosessorer og skjermkort, men Asus'en sitt er hakk kraftigere. De andre har forrige generasjon av både prosessor og skjermkort, og kan nå bare anbefales dersom man får et godt tilbud, i mine øyne.

GT 650M som sitter i MSI'en er DDR5-versjonen, og er svært nær opptil ytelsen man fikk fra forrige generasjons GTX 560M.

 

Så hvis jeg forstod riktig så er de 2 første begge et godt kjøp? Mens de to siste er litt ''utdaterte'' og ikke like gode til mindre det kommer et tilbud på dem? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for en Asus G55VW. Den er tynnere enn den gamle G53SX, men har bedre grafikkort som i tillegg gir fra seg mindre varme.

 

Kjøp fra utlandet. Kjøp en Alienware i USA. Fiks frakt med Jetcarrier.com:)

 

1. Alienware er overpriset.

2. Man mister 5 Års reklamasjon.

3. Prisene blir fortsatt høye pga. man legger til 25% moms.

4. Man må klare å leve med engelsk tastatur...

 

G55VW er det beste kjøpet altså?

Lenke til kommentar

Den første lenken (Asus G55VW), med lenke 2 som et litt rimeligere alternativ (MSI GE70). Begge har nyeste generasjon prosessorer og skjermkort, men Asus'en sitt er hakk kraftigere. De andre har forrige generasjon av både prosessor og skjermkort, og kan nå bare anbefales dersom man får et godt tilbud, i mine øyne.

GT 650M som sitter i MSI'en er DDR5-versjonen, og er svært nær opptil ytelsen man fikk fra forrige generasjons GTX 560M.

 

Så hvis jeg forstod riktig så er de 2 første begge et godt kjøp? Mens de to siste er litt ''utdaterte'' og ikke like gode til mindre det kommer et tilbud på dem? :hmm:

 

Det var det jeg mente ja - med forbehold om at jeg vet fint lite om MSI'ens byggekvalitet, hvordan den blir kvitt varme, støy osv., mens vi har gode erfaringer med at Asus har fikset den biffen, i og med at forgjengerne til G55 var så gode på disse områdene.

Lenke til kommentar

Den første lenken (Asus G55VW), med lenke 2 som et litt rimeligere alternativ (MSI GE70). Begge har nyeste generasjon prosessorer og skjermkort, men Asus'en sitt er hakk kraftigere. De andre har forrige generasjon av både prosessor og skjermkort, og kan nå bare anbefales dersom man får et godt tilbud, i mine øyne.

GT 650M som sitter i MSI'en er DDR5-versjonen, og er svært nær opptil ytelsen man fikk fra forrige generasjons GTX 560M.

 

Så hvis jeg forstod riktig så er de 2 første begge et godt kjøp? Mens de to siste er litt ''utdaterte'' og ikke like gode til mindre det kommer et tilbud på dem? :hmm:

 

Det var det jeg mente ja - med forbehold om at jeg vet fint lite om MSI'ens byggekvalitet, hvordan den blir kvitt varme, støy osv., mens vi har gode erfaringer med at Asus har fikset den biffen, i og med at forgjengerne til G55 var så gode på disse områdene.

 

Mener ikke å virke som en masekopp nå, men Asusen er altså 1000 kroner bedre enn Msi'en, selvom den har mindre skjerm? :)

Lenke til kommentar

Mindre er vel ikke nødvendigvis dårligere? Hvis du har planer om å ta med deg laptopen mye rundt omkring, er det vel heller en fordel. 17-tommere er best egnet i de tilfellene man fordholdsvis sjeldent tar dem med ut på tur - eller stort sett bare har behov for å flytte på maskinen innomhus. Hvis du både vil ha høy mobilitet og en stor og fin skjerm når det trengs, så kjøp heller en ekstern skjerm å koble på når du er hjemme. Skjermer er ikke dyre.

Lenke til kommentar

Står at den skjermen på dustin også skal ha dette

 

-Spillskjerm med antirefleks

Skjermen i G-serien er utstyrt med et raskere panel som har ekstra stor betraktningsvinkel, noe som er perfekt når flere personer skal se på skjermen samtidig. Dessuten er skjermen matt, noe som gir færre irriterende refleksjoner som kan forstyrre spillingen.

Lenke til kommentar

Det står under produktinformasjon :)

 

En ting til på spesifikasjoner står det at minnetypen er 8gb SO-DIMM DDR3 1600 MHz, men under produktinformasjon står det 8 GB DDR3 1333Mhz minne & 750GB 7200 rpm harddisk

 

forstod ikke helt det der ?

 

Ser ut til at det er endel blandet informasjon, forvirrende

Lenke til kommentar

Nei, egentlig ikke. Opplysningene i annonsene er forvirrende. Det du kan gjøre er å kontakte forhandleren og be om en oppklaring. Be om nøyaktige opplysninger via mail før du kjøper. Personlig ville jeg ha betalt ganske mye ekstra dersom jeg måtte, for å få matt skjerm - men det er jo greit å vite hva man egentlig får på forhånd.

Lenke til kommentar

Nei, egentlig ikke. Opplysningene i annonsene er forvirrende. Det du kan gjøre er å kontakte forhandleren og be om en oppklaring. Be om nøyaktige opplysninger via mail før du kjøper. Personlig ville jeg ha betalt ganske mye ekstra dersom jeg måtte, for å få matt skjerm - men det er jo greit å vite hva man egentlig får på forhånd.

Ja får vel ta kontakt med dustinhome og få en oppklaring i denne saken
Lenke til kommentar

Har kontakte dustin og fått svar. Det var en feil i annonse som nå er rettet opp i. Asusen på dustin har 1600Mhz og matt skjerm + 250 gb ekstra og koster 1300 kr mindre enn den på komplett med 500gb istedenfor 750gb.

 

Takk for all hjelp. :) Tror jeg har bestemt meg nå, skal kjøpe denne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...