Gå til innhold

trenger hjelp til å finne riktig cap på elfa


Anbefalte innlegg

jeg holder på å fikse en strømforsyning og fant 4 capacitors som buler ut. jeg har tatt dem av, skrevet ned hvor/hvordan de sto og all info jeg fant på cap'ene samt googla litt etter hva mer jeg kan finne om dem. men jeg sliter veldig med å finne det jeg ser etter på elfa, blir for mye å velge mellom og så har jeg ikke såååå mye peiling enda:P alle cap'ene er TEAPO SC serien (low impedance, high frequency series), og etter ett googlesøk så fant jeg ut at det var no dårlig tull også.

 

så trenger bare hjelp til å linke til akkurat de cap'ene jeg trenger

 

 

1000µF

10v

-40 ~ +105º

8x14

(finner ikke ripple verdi eller no annet om denna)

 

2200µF

10v

-40 ~ +105º

10x20

1330 ripple

0.047 Z (vet ikke hva z er, står på denna pdf'en om TEAPO SC serien)

 

4700µF (trenger 2 av denne)

10v

-40 ~ +105º

13x25

1860 ripple

0.028 Z

 

 

jeg er helt sikker på at farad, volt og størrelse stemmer, alt annet er jeg usikker på. trengs det mer informasjon om de så skal jeg klare å finne mer ut av dem men ville ikke tro man trengte mer.

 

alt jeg trenger er link til de riktige cap'ene hos elfa eller lignende. for å hjelpe litt til, her er link til elfa for enkelhetens skyld:P clicky!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FR serien til panasonic er aktuell, denne er mer eller mindre tilsvarende FM serie fra samme produsent.

 

Art nr:

67-239-67

67-239-63

67-239-60

 

Alle er noe høyere enn de du har. 8x15 vs 8x14, 10x25 vs 10x20, og 12.5x30 vs 13x25

 

Men de er bedre i alle ratings og har en forventet levetid på 8000-10000 timer vs 1000-3000 på Teapo.

Lenke til kommentar

tusen takk for svar, høyde har ikke stort å si, sålenge bredde er likt, er trangt der men go plass i høyden:P

 

men så kom jeg på at elfa krever 60kr for levering da, no forslag til andre steder jeg kan få tak i caps? enten steder jeg kan kjøre til, eller noen som sender billigere? (kan kjøre i vestfold-buskerud-telemark)

Endret av Profanity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...