Gå til innhold

Hvordan overføre kontakter lettest mulig fra gammel tlf til ny tlf


Anbefalte innlegg

Dama skal bytte ut sin eldre Nokia 6600 til en Nokia Lumia 800. Nå ligger kontaktene på 6600 på "gamle" metoden med noen på SIM og resten på tlf. Lumiaen har mikro SIM, så kopiere kontakter på gamle måten funker ikke...

Så, hvordan gjør man dette enklest? ....noe sier meg at Nokia PC suite elns kan gjøre susen...?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rent teoretisk kan du klippe til det gamle SIM-kortet, sette det inn i den nye telefonen og overføre kontaktene til telefonminnet for så å bytte til det nye SIM-kortet.

 

Det letteste vil kanskje være å benytte en synkroniseringstjeneste, som f.eks. Mine Kontakter om hun er Telenor-kunde. Nokia PC Suite fungerer også sikkert fint, og om du er villig til å betale en slant for det så er det en del butikker som har spesialutstyr til å overføre ting fra gammel til ny mobil. Så vidt jeg vet har i hvert fall alle Telering-forhandlere dette.

Lenke til kommentar

Jeg sitter dessverre ikke på en oversikt over telefoner som støttes, men jeg har benyttet Telenor sin tjeneste i årevis. Om du ikke mottar oppsett eller en annen tilbakemelding, så vil jeg anbefale å ta kontakt med kundeservice. Det er godt mulig at telefonen ikke støttes, men det kan nok de svare bedre på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...