Gå til innhold

Mens jeg venter på min nye PC... har jeg et SSD spm eller 2.


Anbefalte innlegg

Hei kjære forum.

Har bestilt meg ny pc i deler, og ventetiden fra den kommer sent fra Dustin er jo nærmest utholdelig. Det ser ut for at det er skjermkortet som er flaskehalsen i forsendelsen.

 

Men dette gir jo tid for å gruble...

 

Har bestilt en stk INTEL 520 SERIES 120GB for OS og et spill eller to, men lurer nå på å rett og slett bestille enda en for å få bedre "rask plass" til spill. Er det ventetåken som lurer meg, eller holder det med 120 GB?

 

Videre har jeg lest den meget gode Raid for nybegynnere tråden, og fant jo raskt ut at Raid 0 høres utrolig kult ut.

Men i tråden står det også at dette er "lite sikkert", fordi at dersom en disk failer så mister en alt. Er det ansett som risikabelt å ha OS pluss spill i en Raid 0 konfigurasjon? Er sansynligheten for at dette går filleveien stor?

 

Håper på noen gode råd!

 

MVH

Leo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man klarer seg ofte fint med Windows + en del programmer på en 60GB disk.

 

Jeg sitter med akkurat samme disken, har alt av programmer jeg trenger på den, pluss Starcraft 2, Guild Wars 2, Diablo 3, Ghost Recon Online og Minecraft liggende på SSD'en, og jeg sitter da igjen med 40 GB ledig plass.

Å skaffe en disk til kun til spill er totalt bortkasta etter min mening, over 1000kr for å slippe to sekunder med loading hvert 10. minutt?

 

120GB går fint til OS, programmer pluss de spillene du spiller ofte og som bruker tid til å laste litt.

Endret av Knut Knudsen
Lenke til kommentar

Hei kjære forum.

Har bestilt meg ny pc i deler, og ventetiden fra den kommer sent fra Dustin er jo nærmest utholdelig. Det ser ut for at det er skjermkortet som er flaskehalsen i forsendelsen.

 

Men dette gir jo tid for å gruble...

 

Har bestilt en stk INTEL 520 SERIES 120GB for OS og et spill eller to, men lurer nå på å rett og slett bestille enda en for å få bedre "rask plass" til spill. Er det ventetåken som lurer meg, eller holder det med 120 GB?

 

Videre har jeg lest den meget gode Raid for nybegynnere tråden, og fant jo raskt ut at Raid 0 høres utrolig kult ut.

Men i tråden står det også at dette er "lite sikkert", fordi at dersom en disk failer så mister en alt. Er det ansett som risikabelt å ha OS pluss spill i en Raid 0 konfigurasjon? Er sansynligheten for at dette går filleveien stor?

 

Håper på noen gode råd!

 

MVH

Leo

120 holder lenge, jeg har en 128 gb og installert, OS, BF3, iTunes, Chrome, Paint.NET, AISO4ALL, Clownfish, GPU-Z, SKYPE OSV OSV og jeg har igjen mer enn halvparten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...