Gå til innhold

[Løst] se over valgene mine?


Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å bygge meg pc rett rundt hjørnet og lurer på en del ting rundt valg av komponenter. Har satt opp en liten liste for å regne på hva jeg må skaffe av penger;)

http://www.prisjakt....?l=24392&view=m tror dere kan se den listen på nette nå. Jeg vurderer også å bytte ut prosessoren til en 3770-k (ivy bridge) eller noe sant når den kommer. Vil dette bli en bra Gamer/video redigerings PC? hva burde jeg eventuelt ha bytta ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke helt vitsen med å ha eget dedikert lydkort. Det innebygde duger i bøtter og spann med mindre man er totalt audiofil. Kan forsåvidt skjønne valget av lga 2011 hvis du skal redigere ellers vil jeg påstå at du ikke hadde merket nevneverdig forskjell med å gå for ett oppsett med lga1155 i stedet. (med f.eks 4x4 GB Ram om man har bruk for så mye)

 

Kjører selv på ett z68 hovedkort med en 2500k CPU og 4x4 GB Ram. Og ser her at til min bruk hadde 2x4 GB holdt lenge.

Endret av Phyltre
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ikke helt vitsen med å ha eget dedikert lydkort. Det innebygde duger i bøtter og spann med mindre man er totalt audiofil. Kan forsåvidt skjønne valget av lga 2011 hvis du skal redigere ellers vil jeg påstå at du ikke hadde merket nevneverdig forskjell med å gå for ett oppsett med lga1155 i stedet. (med f.eks 4x4 GB Ram om man har bruk for så mye)

 

Kjører selv på ett z68 hovedkort med en 2500k CPU og 4x4 GB Ram. Og ser her at til min bruk hadde 2x4 GB holdt lenge.

takk byttet til 1155 og når du sier det på den måten med lydkortet stemmer det vel kanskje at det blir å sløse penger så jeg fjerner det:)
Lenke til kommentar

Du nevnte at du vurderte å bytte til cpu til en i7 3770k, da må du også bytte HK, noe du sannsynligvis var klar over. En i7 3770k vil yte bedre enn en i7 3820, pluss at den lar seg overklokke og trekker litt mindre strøm. Dessuten er HK'et litt billigere. Her kan du godt gå ned på PRO og spare ytterligere kr 300 uten at du får redusert ytelse, bare litt mindre ekstrautstyr, som du antageligvis klarer deg utmerket uten.

Lenke til kommentar

takk takk for mange gode svar:) da var 3770k i butikken så blir nok det på bestillingen:) er det noe jeg mangler foreksempel ledninger jeg må ha eller andre duppeditter. Noen som vet om 680 kort man må holde seg unna eller om alle er bra? er sånn lang leveringstid på de fleste og vil helst ikke vente så lenge:( så kjøper det første kortet som er bra og passer til en fonuftig pris:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...