Gå til innhold

Hvorfor kjøpe brukt? når nytt nesten ikke koster stort mer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greit, du risikerer å bli lurt/få defekte varer, men hvis du luker bort varegruppene som det er mest risiko med så har du ofte en bra deal. Kjøpte f.eks totalt 768MB pc133 ram til serveren min for det samme som 256MB koster nytt (+ noen kroner). Da har jeg ikke regnet med brikken på 128MB som skulle vært 256... Denne solgte jeg elegant videre med et tap på 50,- Fortjeneste totalt kontra nytt: ca 1350,- (sammenlignet med billigste 256MB brikke hos komplett)

 

 

Hvor har du fått det fra at brukt er nesten like dyrt som nytt?

Data og bil er de med størst verditap :) Brukt koster som regel under 50% av nytt

Lenke til kommentar
Hvor har du fått det fra at brukt er nesten like dyrt som nytt?

 

håpefulle fjortiser som legger ut "kraftpakkene" sine på qxl og forventer å få mer enn de betalte.. det gir et sånt inntrykk. om de noensinne får solgt pc'ene sine, derimot, er det ingen som vet. :)

 

men, det er ikke dermed sagt at brukt utstyr er dyrt.. man må bare luke vekk dritten først. før eller siden gjør man et varp. :)

Lenke til kommentar

Denne fikk jeg for to uker siden :smile:

 

Hei , så deres annonse på hardware.no

Jeg har en AMD XP 2000 som jeg vurderer å selge , Den er montert i pc-en enda : Pris kr 550.-

 

Har også en 60GB IBM 7200rpm harddisk som jeg skal selge , grunnet overgang til S-ata disk : Pris kr 650.-

 

Send meg en mail vist dette er av interesse.

 

Her er mitt svar til han: Hei Reidar, du er vel litt dyr tror jeg, xp 2000 koster 505,- kroner ny. harddisken koster 558,- kroner for ny.Du får se om vil selge noe billigere. Synes ikke det er riktig å betale mer enn halvparten av ny pris for brukte pc deler.

 

Hørte ikke mer fra han :D

 

Jeg kjøper en del brukte data deler, men tror ikke det er noe som er vanskeligere å få kjøpt billig enn brukte harddisker. Hd'er ligger alltid tett opp til og ofte over nypris.

 

P.S. Er det noen som vil selge en billig hd og et billig socket A hovedkort?

Lenke til kommentar
Hvor har du fått det fra at brukt er nesten like dyrt som nytt?

 

håpefulle fjortiser som legger ut "kraftpakkene" sine på qxl og forventer å få mer enn de betalte.. det gir et sånt inntrykk. om de noensinne får solgt pc'ene sine, derimot, er det ingen som vet. :)

 

men, det er ikke dermed sagt at brukt utstyr er dyrt.. man må bare luke vekk dritten først. før eller siden gjør man et varp. :)

ja kjenner en som skulle legge pc'n ut på qxl me den prisøkning på 5000 :o en han kjøpte den for!
Lenke til kommentar
Hvor har du fått det fra at brukt er nesten like dyrt som nytt?

 

håpefulle fjortiser som legger ut "kraftpakkene" sine på qxl og forventer å få mer enn de betalte.. det gir et sånt inntrykk. om de noensinne får solgt pc'ene sine, derimot, er det ingen som vet. :)

 

men, det er ikke dermed sagt at brukt utstyr er dyrt.. man må bare luke vekk dritten først. før eller siden gjør man et varp. :)

ja kjenner en som skulle legge pc'n ut på qxl me den prisøkning på 5000 :o en han kjøpte den for!
Hvem kjøpte han den for?
Lenke til kommentar
Hvor har du fått det fra at brukt er nesten like dyrt som nytt?

 

håpefulle fjortiser som legger ut "kraftpakkene" sine på qxl og forventer å få mer enn de betalte.. det gir et sånt inntrykk. om de noensinne får solgt pc'ene sine, derimot, er det ingen som vet. :)

 

men, det er ikke dermed sagt at brukt utstyr er dyrt.. man må bare luke vekk dritten først. før eller siden gjør man et varp. :)

ja kjenner en som skulle legge pc'n ut på qxl me den prisøkning på 5000 :o en han kjøpte den for!
Hvem kjøpte han den for?
eh... det var jo du!! du kjøpte jo pc til 8300 å noe så skulle du prøve å legge den ut på qxl for 15000!

nok of topic

 

Miks ai! vi tar resten i PM!

Lenke til kommentar
Hvor har du fått det fra at brukt er nesten like dyrt som nytt?

 

håpefulle fjortiser som legger ut "kraftpakkene" sine på qxl og forventer å få mer enn de betalte.. det gir et sånt inntrykk. om de noensinne får solgt pc'ene sine, derimot, er det ingen som vet. :)

 

men, det er ikke dermed sagt at brukt utstyr er dyrt.. man må bare luke vekk dritten først. før eller siden gjør man et varp. :)

ja kjenner en som skulle legge pc'n ut på qxl me den prisøkning på 5000 :o en han kjøpte den for!
Hvem kjøpte han den for?
eh... det var jo du!! du kjøpte jo pc til 7000 å noe så skulle du prøve å legge den ut på qxl for 15000!

men nok om det!

Nei jeg har aldri gjort det :evil:
Lenke til kommentar
Hvor har du fått det fra at brukt er nesten like dyrt som nytt?

 

håpefulle fjortiser som legger ut "kraftpakkene" sine på qxl og forventer å få mer enn de betalte.. det gir et sånt inntrykk. om de noensinne får solgt pc'ene sine, derimot, er det ingen som vet. :)

 

men, det er ikke dermed sagt at brukt utstyr er dyrt.. man må bare luke vekk dritten først. før eller siden gjør man et varp. :)

ja kjenner en som skulle legge pc'n ut på qxl me den prisøkning på 5000 :o en han kjøpte den for!
Hvem kjøpte han den for?
eh... det var jo du!! du kjøpte jo pc til 8300 å noe så skulle du prøve å legge den ut på qxl for 15000!

nok of topic

redigert no for at jeg sendte pm til deg, men jeg har aldri lagt den ut på qxl! Spøket bare litt til deg husker du vel :evil:
Lenke til kommentar

Så er jo spørsmålet.Hva gjør dere med det utstyret som dere bytter

ut?Selv har jeg en bod med data komponenter som kunne antakelig

blitt satt sammen til en hel pc.

Man får jo så lite for det brukte at jeg ikke har sett vitsen med å prøve

å selge det.

Hva gjør dere som bytter ut komponenter relativt ofte?Kaster dere det?

Lenke til kommentar
Så er jo spørsmålet.Hva gjør dere med det utstyret som dere bytter

ut?Selv har jeg en bod med data komponenter som kunne antakelig

blitt satt sammen til en hel pc.

Man får jo så lite for det brukte at jeg ikke har sett vitsen med å prøve

å selge det.

Hva gjør dere som bytter ut komponenter relativt ofte?Kaster dere det?

 

Jeg dytter alt sammen inn i skapet. Jeg har vel nok utstyr til å sette samen 2-3 PC'er (uten skjermer, de selges)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...