Gå til innhold

Pinnacle PCTV funker ikke i Win2000?


AgnarX

Anbefalte innlegg

Her om dagen installerte jeg PCTV i Win2000 partisjonen, men det ville ikke fungere skikkelig. Kortet klarte ikke å få tv signal inn. Jeg antok at det var et irq problem, det var i allefall det som ble foreslått av Pinnacle. Det merkelige i forhold til det var at audio funksjonen ikke hadde konflikter, mens tv'en, som ble installert først, hadde et fint gult utropstegn i enhetsbehandlinga.

 

Jeg prøvde også å installere det i Win98 partisjonen, og der fungerte det fint. Men Win98 fungerte ikke fint, og i går tok operativsystemet kvelden..så nå står jeg igjen med Win2000. Bare for å sjekke, avinstallerte jeg lydkortet og installerte PCTV etterpå, men ingenting forandret seg. Så da er det vel ikke irq som er problemet? I enhetsbehandlinga får jeg "kode 10" som feilmelding på kortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge det funker i Win98 så er det ikke IRQ eller maskinvare som gjør at det ikke funker.

 

Jeg har selv Pinnacle PCTV Pro og får det til å funke fint både under Win98, Win2000 og WinXP.

 

Det funker fint: Radioen, Teksttv'en og kanalscanninga og selve tv-signalet. Det eneste problemet jeg har er at opptak ofte blir litt hakkete. Maskinvaren som det funker fint med er: Abit KT7A hovedkort og GF2MX skjermkort.

 

Prøv med nye drivere til kortet, chipsettet, etc.

Lenke til kommentar

etter min erfaring har ikke pinnacle peiling på drivere - ihvertfall til nt baserte OS. har studio pctv og kjører winxp noe som ikke går veldig bra sammen - i 98 og ME funka det derimot fint! en annen ting som er ganske udugelig er at studio-programmet bare fungere i 98/ME og ikke i 2000/XP!

Lenke til kommentar

Ikke for å være "kjekkas", men hos meg fungerer Pinnacle PCTV pro i Me, 2K og XP... I XP funker 2K driverne, men capture funker dårlig. Oppdaterte til XP driver og da var alt dandy... (nesten) Enig i at de er ræva når det gjelder drivere.... Nesten alltid noe galt, eller noe man må gjøre manuelt)

 

Send meg en mail og du vil ha mer info.

 

Jon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...