Gå til innhold

BK: Måkefest


Anbefalte innlegg

Det er overskyet ute og skyene er fulle av regndråper som vil ut i det fri. En ensom båt flyter ut på fjorden og en av mennene i båten kaster ut noe i vannet (antageligvis et fiskehodet eller noen involler fra en fisk som nettopp har blitt fisket opp), etter bare et halvt minutt svermer det av måker over båten, og måkehylene kan høres helt inn til land. Noen av fuglene flyr bare over båten å håper på mer, mens noen få får tak i noen av "godsakene" som allerede er kastet ut i vannet. Festen er i gang!

 

tumblr_m2s3v3ApHp1r3t0mbo1_500.jpg

Olympus E-30 - ISO 100 - f/5.6- 1/640th - 300mm

 

Bildet er tatt i Drøbaksundet som ligger i Oslofjorden. Bildet er behandlet i Photoshop der det har fått justert kontraster og konvertert til sort/hvit, ellers er det blitt lagt til noe "noise" og "burn and dodge" verktøyet er også brukt.

 

Kommentarer på bildet tas imot med takk ;)

Endret av RasmusKRiis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

aldri vært særlig glad i sort hvitt bilder, eller bilder som er "over" redigerte. Da er der lett å tenke at man må tyde til disse tingene, siden uttgangspunktet ikke var bra nok

 

Men til tross for dette, så er det noen bilder som faktisk passer best til sort hvitt, selv om farge bilde er bra. Men dette bilder er ikke et slikt bilde, får jeg følelsen av? Hvordan er farge versjonen?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Olympus E-30 - ISO 100 - f/5.6- 1/640th - 300mm

 

Bildet er tatt i Drøbaksundet som ligger i Oslofjorden. Bildet er behandlet i Photoshop der det har fått justert kontraster og konvertert til sort/hvit, ellers er det blitt lagt til noe "noise" og "burn and dodge" verktøyet er også brukt.

 

Kommentarer på bildet tas imot med takk ;)

 

Jeg måtte inn på fotobloggen din for å se bildet i større versjon. Litt off topic, så var dette ikke det beste du hadde tatt. Uansett, jeg savner litt mer skarphet i bildet. Fin komposisjon, men jeg er litt usikker på om jeg synes vignetteringen fungerer så bra på akkurat dette bildet.

 

 

aldri vært særlig glad i sort hvitt bilder, eller bilder som er "over" redigerte. Da er der lett å tenke at man må tyde til disse tingene, siden uttgangspunktet ikke var bra nok

 

Men til tross for dette, så er det noen bilder som faktisk passer best til sort hvitt, selv om farge bilde er bra. Men dette bilder er ikke et slikt bilde, får jeg følelsen av? Hvordan er farge versjonen?

 

Jeg synes det fungerte i sort hvitt og ser ikke helt tendensen til overredigert, bortsett fra vignetteringen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...