Gå til innhold

Hvordan best mulig konsolidere / "bevise" at man har kunnskaper og erfaring?


Anbefalte innlegg

Både utdanning og sertifisering er nærmest verdiløst etter hva jeg har sett/opplevd. Det eneste jeg opplever som, vel, "målbart" er kildekode vedr. egne prosjekter (github o.l.) og patcher til andre prosjekter; folk som lærer og greier å gjøre ting selv.

Svært mange arbeidsplasser setter krav til utdanning eller sertifikater. Du kommer sannsynligvis ikke langt som konsulent uten noen som helst form for sertifisering.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Støtter flere av forslagene her, spesielt de angående en portfolio, eller linker til github. En arbeidsgiver vil være interesert i hva du kan, og gjennom en portfolio og/eller GitHub (feks, lignende systemer funker selvsagt også) viser akkurat dette - hva du er i stand til å lage.

Jeg tror dette kommer forran høyere utdanning, da det ikke nødvendigvis viser at du kan få så veldig mye gjort, bare at du har kunnskapen om det. Men en kandidat med en solid utdanning eller andre sertifiseringer er selvsagt å foretrekke over de uten, da det gir en garanti på at det i alle fall "er noe der".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...