Gå til innhold

Oppdatering av ATI-drivere


ZiggyS

Anbefalte innlegg

Jeg har følgende konfigurasjon :

 

XP2000+

Asus K7V 133-C

WD200BB (UDMA-66)

WD800JB (UDMA-100)

ATI Radeon 7000 64MB DDR

Hercules Muse XL (lyd)

Hansol 705D

CD-brenner, ZIP-drive, Diskettstasjon, ISDN-kort

Windows XP Pro

 

Når jeg installerer XP finner den skjermkortet som "ATI RADEON VE".

Dette er jo forsåvidt greit, men jeg liker gjerne å oppdatere drivere etterhvert som de kommer.

 

Men driveren for dette kortet har jeg enda ikke klart å oppgradere. Jeg installerer kortet som "ATI RADEON 7000 SERIES" og da går alt i stå. Hver eneste driver jeg har prøvd skjer det samme med. Jeg har prøvd med Omega-drivere, og nyere Catalyst. Det samme skjer hver gang. Etter at driveren er oppdatert og jeg prøver å sette oppløsningen til 1024x768 eller oppdateringsfrekvensen til 85Hz, så starter plutselig maskinen på nytt. Jeg kommer aldri inn i XP igjen uten at jeg ruller tilbake til den gamle driveren.

Jeg har også prøvd med "Driver Cleaner" før jeg installerte de nye. Samme problemet uansett.

 

Som dere ser av spesifikasjonene på PC'en, så er jeg ingen "gamer" og for den del er det ikke så nøye med å oppdater driveren, men dette er likevel noe som irriterer meg. Har prøvd å finne ut av dette en stund nå, men kommer ingen vei. Er det noen triks jeg ikke har fått med meg på dette området eller ?

Er det noen som har erfaring med inkompatibilitet med maskinvaren min ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal egentlig ikke være noe problem så lenge du ikke har stappa tilleggskort i PCI-1.

Har du testa nye drivere uten ISDN- og lydkort i maskina? Mulig det er en konflikt et sted.

En ting til:

Kontrollpanel->System->Avansert->"Innstillinger" under Oppstart&Gjenoppretting->Under "Systemfeil" tar du vekk haken for "Start på nytt automatisk".

Da får du opp en blåskjerm med en feilmelding istedenfor at maskina spontanbooter.

Lenke til kommentar

Har prøvd med nye drivere uten tilleggskort installert ja.

Var ellers litt unøyaktig, maskinen booter ikke, skjermen blir bare svart. Men det blir den når jeg booter igjen også, jeg kommer altså aldri inn i XP igjen.

Det virker som det er hovedkortet som ikke liker skjermkortet. Får bare klare meg med driverne som legges inn når XP installeres ser det ut som.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...