Gå til innhold

[Løst] Kan noen hjelpe å finne rett DisplayPort adapter? (trenger svar raskt)


Anbefalte innlegg

Hei. Nå skal jeg kjøpe et skjermkort, men jeg har 4 skjermer jeg skal koble til..

Den ene er en VGA 4:3

Den andre er en DVI, HDMI, VGA 16:9

Den tredje er en VGA, DVI 4:3

Den fjerde er en tv som får signal gjennom en dvi-kabel som går over til en dvi-hdmi adapter.

 

Men jeg vet ikke om jeg trenger aktive eller passive adaptere til dette. Skjermkortet har 2 x DVI +4 x DisplayPort.

 

Håper det er noen som gidder å hjelpe meg å finne det billigste alternativet for å få koblet på alle skjermene til det kortet på likt :)

 

PS: Det bør være fra komplett da det er der jeg bestiller kortet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke hvordan Asus har konfigurert dette kortet, men trolig slik at du må ha aktive adaptere på alle 4 DP-portene. Nå er i realiteten de fleste adapterene aktive, men jeg tror dit beste oppsett er å kjøre VGA skjermen på den DVI utgangen som er DVI-I (med adapter), så kjøper du to stk av Sapphire DP - DVI (SL) Active. De tre siste koblingene kan du gjøre som du vil.

 

Det skulle faktisk bli det rimeligste alternativet - ja du trenger noen kabler også - jeg ville kjøpt DP. Jeg finner ikke noen hele kabler med DP - DVI på komplett.

Lenke til kommentar

Hvordan er det med DVI-VGA adapter? trenger jeg en aktiv der også, eller vil passiv fungere?

Men det er stor sjanse for at denne ikke vil fungere?

En ting til: Hva mener du med at jeg også trenger kabler, og nevner DisplayPort? Om jeg kjøper de adapterene så trenger jeg jo bare DVI/VGA-kabler? (har massevis av hdmi, dvi og vga-kabler fra før)

Tusen takk for raskt og godt svar forresten :w00t:

Lenke til kommentar

Ja, du trenger et DVi -> VGA adapter. Når du kobler dette på DVI-I utgangen trengs ikke noe konvertering, da DVI-I også sender det analoge signalet. som VGA bruker.

 

Har du kabler - ja da bruker du de. Det tok ikke jeg som en selvfølge, og trengte du nye ville jeg kjøpt DP i stedet for DVI - og montert adaptere på skjermen.

 

Jeg tok bare å sjekket adaptere som var på lager - den du linker til er passiv (se kommentar=

 

Realiteten er at DVI og HDMI trenger et klokkesignal (clock rate) for å virke - de er faktisk bygd opp rundt disse. Displayport bruker ikke dette.

 

På Eyfinity kort har jeg forstått at det er kun to av utgangen som har dette klokkesignalet, og da er det trolig de to DVI-utgangen som har dette. Resten er så vidt jeg vet single-mode DP - og de trenger aktivt adapter. På kort med 6 DP utganger er de to første vanligvis dual-mode DP, dvs de støtter DVI/HDMI og VGA med passivt adapter..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...