Gå til innhold

spørsmål om tilkobling


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg LG HX906SB for en liten stund tilbake for filmer, og evt musikk.

så kommer det to spørsmål:

 

(1) Kan man bruke LG HX906SB til vanlige tv lyd, slik at tv2 kommer eks ut av alle høytaldrene? hva trenger jeg evt da ?

 

 

(2) kunne også tenkt meg å kunne kobla pcen og tven til hverandre, slik at jeg skulle ha spillt av spotify osv av på hjemmekinoanlegget fra pcen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte meg LG HX906SB for en liten stund tilbake for filmer, og evt musikk.

så kommer det to spørsmål:

 

(1) Kan man bruke LG HX906SB til vanlige tv lyd, slik at tv2 kommer eks ut av alle høytaldrene? hva trenger jeg evt da ?

 

 

(2) kunne også tenkt meg å kunne kobla pcen og tven til hverandre, slik at jeg skulle ha spillt av spotify osv av på hjemmekinoanlegget fra pcen.

Du kan bruke det til tv lyd
Lenke til kommentar

Kjøpte meg LG HX906SB for en liten stund tilbake for filmer, og evt musikk.

så kommer det to spørsmål:

 

(1) Kan man bruke LG HX906SB til vanlige tv lyd, slik at tv2 kommer eks ut av alle høytaldrene? hva trenger jeg evt da ?

 

 

(2) kunne også tenkt meg å kunne kobla pcen og tven til hverandre, slik at jeg skulle ha spillt av spotify osv av på hjemmekinoanlegget fra pcen.

Du kan bruke det til tv lyd

 

 

okei, takk for svaret, men hvilke til koblinger må jeg gjøre ? og hvilke ledninger trenger jeg ?

Endret av igxx
Lenke til kommentar

Litt plundrete å finne info om det.

Du kan koble til PC med optisk kabel. Det er det beste og enkleste. De fleste hovedkort på stasjonære har optisk utgang. En god del TV'r har også optisk utgang for tilkobling til forsterker.

 

Ikke sikker på hvor mange optiske innganger anlegget ditt har, men den burde ha optisk, digital coax og vanlig 3,5mm jack.

Lenke til kommentar

Litt plundrete å finne info om det.

Du kan koble til PC med optisk kabel. Det er det beste og enkleste. De fleste hovedkort på stasjonære har optisk utgang. En god del TV'r har også optisk utgang for tilkobling til forsterker.

 

Ikke sikker på hvor mange optiske innganger anlegget ditt har, men den burde ha optisk, digital coax og vanlig 3,5mm jack.

 

så hva trenger jeg for

(1)

og

(2)

?

 

er helt ny innenfor musikk og oppkobling så det er grunnen til at jeg spør

Lenke til kommentar

Gjentar: Det beste er om du har like mange optiske innganger som du har enheter som skal kobles til. Det vil si 2 stk optiske innganger.

De kalles ofte Toslink eller S/PDIF og ser normalt slik ut: http://en.wikipedia.org/wiki/TOSLINK

 

Har du ikke slike, må det brukes andre metoder. Veldig mange enheter er utstyrt med en RCA-kontakt for digital coax. De ser normalt slik ut: http://en.wikipedia.org/wiki/RCA_connector

 

Siste løsning, og den er crappy: vanlig jack, 3,5mm. Slike har du på hodetelefoner, mobiler, gamle walkmans, discman og det meste av portabelt utstyr du har vokst opp med.

 

Men som sagt, veeeeeeeeldig vanskelig å komme med særlig nyttig informasjon når jeg ikke veit hvordan baksiden av anlegget ditt ser ut.

Jeg fant dette:

Connections

Connector Type: 1 x Hi-Speed USB ( 4 PIN USB Type A ) ¦ 1 x SPDIF input ( TOS Link ) ¦ 1 x HDMI output ( 19 pin HDMI Type A ) ¦ 2 x HDMI input ( 19 pin HDMI Type A ) ¦ 1 x network ( RJ-45 ) ¦ 1 x audio line-in ( mini-phone stereo 3.5 mm )

 

Stemmer det?

Når det gjelder TV-lyd: Har du digital dekoderboks fra GET? Send lyd og bilde fra GET-boks via HDMI rett inn i forsterker, og videre derifra til TV. Har du ikke digital dekoder, bruk optisk kabel.

 

Lyd fra PC: Ideelt sett lyd fra GET-boks til forsterker via HDMI, og bruk optisk fra PC til anlegg.

Alternativt, optisk fra GET-boks til forsterker og HDMI fra PC. Det er litt trøblete, for da må du også sende bilde.

Siste løsning - lyd fra GET-boks via optisk, og pc-lyd via jack.

 

Eller har du en TV med optisk utgang kan du ofte sende lyd direkte fra TV til forsterker.

 

Nå har du mange løsninger. Håper en av dem virker

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...