Gå til innhold

Informatikk; UiO vs. NTNU


hakloev

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Søknadfristen nærmer seg med stormskritt, og jeg vet jeg ønsker å studere informatikk til høsten, men sliter med å finne ut om jeg skal søke ved UiO eller NTNU.

Jeg vet det finnes mange emner på akkurat det samme temaet, men etter dager med lesing og leting etter svar må jeg opprette et eget emne på saken, i jakt på konkrete pro/contra.

 

Som emnetittelen avslører er spørsmålet enkelt og greit pro/contra for bachleor-programmet i informatikk ved UiO kontra NTNU?

 

På forhånd takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig vil jeg ikke anbefale informatikk på UiO.

 

Litt vanskelig sosialt miljø. Du må være ganske aktiv selv for å komme innenfor, delta på hele fadderuka og være frivillig i studenforeninger. Ellers blir du sittende sammen med 200 andre på forelesning hvor du helst skal holde kjeft.

 

Utdaterte forelesere. Forsnakker seg og sier Simula istedet for Java og må spørre salen om grunnleggende syntaks. Rotete og treige forelesninger.

Dette gjelder ikke absolutt alle da, om du begynner på UiO meld deg på et kurs hvor Roger Antonsen foreleser. Beste lærer/foreleser jeg har hatt.

 

Dårlige og fantasiløse oppgaver. Fikk bla i oppgave å lage en sudokuløser som skulle bruke reukursjon. Men rekursjon egner seg overhodet ikke for å løse sudoku. Men vi måtte ha med rekursjon, for det var liksom det vi skulle lære.

 

Men nå er det mange som trives der, og det er mulig det bare er jeg og Blindern og/eller informatikk som er inkompatibelt. Er du en skikkelig linux-nerd vil du helt sikkert finne mange sjelevenner der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...