Gå til innhold

13-14'' laptop som kan kjøre diablo 3, tips?


Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter ny laptop. I utgangspunktet ønsker jeg meg en tynn og lett 13'', men jeg er villig til å ofre litt både når det gjelder vekt og størrelse for å ha noe å spille diablo 3 på. Trenger på ingen måte å kunne kjøre det på max settings.

 

Noen tips til aktuelle bærbare? Evt noen som kommer på markedet i løpet av nærmeste 1-2 måneder? 13-14'', helst under 8000.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok et kjapt søk for deg.

 

Det jeg hadde sett på som mest aktuelt med dine krav kun basert på spesifikasjoner, er disse:

 

http://www.advance.n...source=prisjakt

 

http://www.netshop.n...95&ref=prisjakt

 

Jeg er ikke noen stor fan av acer egentlig, men det valget overlater jeg nå til deg. Du får lese litt reviews. Dette er vel den eneste pcen jeg ser har et "ok" grafikkort i denne størrelsen innen din prisklasse.

 

Spesifikasjonsmessig er det jo noen forskjeller.

120 GB ssd <--> 750 GB disk med 5400 RPM

Intel Core i5 2410M <--> Core i5 2430M

4 GB RAM <--> 6 GB RAM

 

Det er jo egentlig samme pcen, bare to forskjellige modeller. SSD kan man jo lett sette inn selv. Samme med RAM - er max 8 GB RAM på begge modellene. Prosessor forskjellen er liten, 2430M bittelitt bedre. Den svarte modellen med ssd ser jo evig mye penere ut men, det blir igjen opp til deg :p

 

Nå søkte jeg bare på modeller opptil 2kg (disse veier 1,9kg). Er du villig til å gå opp i vekt, størrelse er det jo et MYE større utvalg. Så om du er villig til det, kan du jo skrive ned en max vekt/størrelse - så kan jeg gjøre et nytt søk. Grunnen til at du ikke har fått flere svar, er at det er rett og slett ikke så mange pcer som oppfyller dine krav, og det med en god grunn. Har selv sittet på en 13" med kraftig grafikkort. Det blir mye bråk og varme, derfor er gaming pcer større - så man unngår dette problemet. Så det bør du være klar over før du velger dette.

 

Hvordan denne pcen vil takle diablo 3 vet jeg ikke nøyaktig, men den vil ihvertfall ikke ha noe problem med å spille det. Blizzard er jo ikke kjent for å lage de mest grafikk heavy spillene. Jeg tror ihvertfall ikke du finner en annen såpass tynn/lett pc innen denne prisklassen som vil takle det noe bedre.

 

Ser her en youtube film hvor en fyr spiller beta på max settings med en Acer Aspire 5742G (intel i5-480m, nvidia geforce gt 540M, 6gb ddr3 memory), noe som er veldig likt spesifikasjone i disse pcene. Det er kanskje å være litt over optimistisk tho, men uansett vil det som sagt gå fint. Linker til filmen også!

 

http://www.youtube.com/watch?v=vmzmZKvvMHs

Endret av Mistrael
Lenke til kommentar

Slenger med et par til alternativer som er litt tyngre/større også, har jo litt mer "tro" på Asus:

 

14", 2,4kg - http://www.ps.no/Art...&banid=prisjakt

 

14", 2,4kg - http://www.advance.n...source=prisjakt (beste skjermkortet så langt)

 

Ellers har Acer også flere 14"ere i samme serie som i den første posten, med lignende spesifikasjoner (veier 2,2kg). Fra 5600kr - 7650kr avhengig av spesifikasjoner. Eksempel på en av de:

 

http://www.advance.no/Item.aspx?id=4962511&utm_campaign=comp&utm_medium=cpc&utm_source=prisjakt

 

Håper du er noe klokere etter disse postene!

Lenke til kommentar

Hei og takk for svar! :)

 

Dilemmaet mitt er for en stor del knyttet til spill. Jeg spiller stort sett på xbox siden jeg hoppet av pc-spilling for mange år siden pga stadig behov for oppgraderinger, så det er evt bare diablo, starcraft osv som jeg vil spille på pc. Men i det siste har jeg begynt å lure på om jeg ville hatt en stasjonær gamer, men da må jeg vel ut med hvertfall 10k siden jeg ikke har noe fra før, og i TILLEGG kjøpe ny ultraportabel. Hmm...

 

I utgangspunktet kunne jeg godt tenkt meg en u36sg, men kanskje å gå opp til u46 og heller ha mulighet til litt gaming ikke er så dumt. Så vidt jeg forstår veier den bare 2,1 kg?

 

Litt negativ til acer, har en 5930g som bråker ekstremt og blir så varm at den skrur seg av. Den er stor og klumpete, det er litt derfor jeg nå er litt hissig på en lettere og mindre laptop.

 

Vil du ut fra dette anbefale meg å gå for en u46sv eller har du andre forslag? Har det noe for seg å vente en måned eller to for å vurdere nye modeller? Det snakkes om 2. gen og ivy bridge uten at jeg kan så mye om dette??

Endret av apekatt85
Lenke til kommentar

Beklager sent svar, ble litt opptatt.

 

Stasjonær pc vil jo alltid være mye bedre enn en laptop selvsagt :p Men har du ikke råd til det, vil nok denne pcen klare å fylle ditt behov. Du spiller jo ikke de mest krevende spillene, og om du ikke har planer om det i nærmeste fremtid - så burde det holde til ditt bruk.

 

Å gå for u46sv er så absolutt ikke et dumt valg. Ser den veier 2,1 kg på asus sine hjemmesider. Det er med et 4 celler batteri tho, ser flere andre steder at det står 2,36kg med et 8 celler batteri. Så jeg vil nok tippe det er nærmere sannheten. Desverre er det slik per dags dato at du må ofre litt vekt og størrelse om du har lyst å ha muligheten til gaming. Jeg har ikke noen bedre forslag enn de jeg har linket om du ikke har tenkt deg opp i 15" størrelsen.

 

Ivy bridge vil hovedsaklig gi laptoper lengre batteri tid/intel hd graphics 4000 og selvsagt bedre ytelse. Har du muligheten til å vente på det, så vil jeg jo selvsagt anbefale det. Det vil komme flere nye laptop modeller fra produsentene med ivy bridge, samtidig som "eldre" modeller oppgraders. Var jeg deg ville jeg drøyet det litt og sett det litt ann de neste ukene for å se hva som kommer. Dette er jo en stor oppgradering som er verdt å få med seg, men det kan jo fort ta litt tid. Og det kommer alltid noe nytt og bedre hardware inn på markedet, så trenger du noe med en gang så er det ikke noe galt i å handle heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...