Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC Fryser / Hakker (Mus+Lyd)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har problem med at PCen freezelagger når jeg spiller. Selv om jeg går ut av spillet og bare lar PCen "hvile" i Windows, så vedvarer problemet. Har sjekket opp i prosesser, men det viser ingen prosesser tilknyttet spillet.

 

Lyd og bilde som fryser opp.

 

Følgende komponenter har jeg:

VGA-Card nVidia GT240 1024MB

CPU Intel Quad Core i5 760 (2.8GHz) m/ Noctua NH-D14 CPU Kjøler

Mainboard S-1156 ASUS P55 ATX 2xPCI-E

Memory 4GB DDR3 1333MHz PC10666 Viper II

Power supply - Extreme 500W PPFC w/120 mm Fan

 

CPU og alt, med unntak av GPU, holder en lav temperatur på ca 25-38. GPU går maks opp mot 50.

 

Har kjørt memtest (ingen feil), defragmentert harddisk (Ikke stor andel som trengtes defragmentert) og selvsagt formatert PC.

Ved formatering installerte jeg bare drivere og et spill (League of Legends - Fra dem sin nettside). Feilen vedvarte. Tror derfor ikke feilen ligger på software.

 

Vedlagt ligger printscreen av temperaturer, og av de forskjellige resource monitors. I tilfelle det er noe her dere ser, som kan lokalisere feilen, som ikke jeg ser.

 

printscreens.png

 

All hjelp settes pris på!

 

Mvh,

Simen<z

Endret av dreamdev
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil på generell basis anbefale og bytte ut hver enkelt komponent en og en for å se om det hjelper. Jeg regner med feilen kun gjelder LOL? Finnes det en oppdatering til spillet?

Har selv opplevd en lignende feil, men felen oppstod uansett hva jeg benyttet PCen til. VIste seg at den skyldige var et defekt lydkort.

Endret av swikstor
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Prøv å montere på et gammelt ekstern lydkort, da det kan være grunnen.

 

Kan det være en harddisk som har gått dunken?

 

Hadde jeg hatt et gammelt ekstern så skulle jeg prøvd det.. Prøver å disable alt av lydkort og kjører på med noe krevende spill litt. Skal si ifra åssen det går. Men hvis det da fungerer, vil det si at lydkortet er ødelagt? Eller kan det være at det fortsatt er PSU som er sløv mtp at det kreves mindre strøm fra den da lydkortet ikke er aktivt? :hmm: Makan til lite teknisk innsikt jeg har.

Lenke til kommentar

Prøv å montere på et gammelt ekstern lydkort, da det kan være grunnen.

 

Kan det være en harddisk som har gått dunken?

 

Hadde jeg hatt et gammelt ekstern så skulle jeg prøvd det.. Prøver å disable alt av lydkort og kjører på med noe krevende spill litt. Skal si ifra åssen det går. Men hvis det da fungerer, vil det si at lydkortet er ødelagt? Eller kan det være at det fortsatt er PSU som er sløv mtp at det kreves mindre strøm fra den da lydkortet ikke er aktivt? :hmm: Makan til lite teknisk innsikt jeg har.

 

Har ikke opplevd at integrerte lydkort trekker mye strøm fra PSU, eller hvert fall at hovedkortet trekker mer. Kan dog være, i verste fall ville jeg ha prøvd ut det du sier selv, deaktivere lyd. Jeg vet at eksterne lydkort gjerne trekker strøm, men ikke noe ekstremt nevneverdig vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...