Gå til innhold

BK: Fossen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes dette ble ganske bra, passe lukkertid for sløring av vannet. Liker både forgrunnen og selve fossefallet mens midten muligens ble litt for lys/har lite "detaljer". Mulig at kameraet ikke er holdt stødig nok heller, men i en passe stor versjon betyr ikke det så mye på dette bildet.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Jeg liker bildene du tar, men mange av bildene bærer preg av uskarphet på grunn av lange lukkertider og manglende bruk av stativ. Vil på det sterkeste anbefale å bruke stativ, siden du ofte fotograferer med lange lukkertider. Mange av dine bilder ville løftet seg betydelig, fordi bruk av stativ vil føre til skarpe bilder.

 

I dette bildet er noe av effekten du vil oppnå nettopp uskarphet/sløring av fossen, men de faste elementene i bildet som stein/fjell ol. er også uskarpe p.g.a. kamerarystelse.

 

Ellers et bra motiv.

Lenke til kommentar

Super tilbakemelding! :) Takker så mye, du har helt rett i alt :)

Er ganske ny og begynner nå å skjønne det tekniske bak lukkertid,blender og ISO etter mye lesing og testing. Det er utrolig forvirrende til å begynne med. Men aller mest har jeg vel lært på Akam fordi det blir" knagger" å henge ting på når både egne og andres bilder blir kommentert.

I tillegg er det lettere å huske når det blir litt personlig. Begynner jo og kjenne de andre sine stiler litt og - og da husker jeg kommentarer hos dem og,

Skal høre på deg og ta steget videre og ta med stativ fra nå av :)

God helg! :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...