Åsmund Skrevet 25. august 2003 Skrevet 25. august 2003 Jeg går på vk2 media og kommunikanskjon, og har mulighet for å ta vekk matte om jeg vil det. Muligens en del andre fag også. Problemet er at jeg da mister studiekompetansen. I den tiden jeg ikke er på skolen tenkte jeg at jeg kunne lære meg data som fks programering, 3d modelering eller lignende. Web design er jo en mulighet jeg vet kan lønne seg men jeg syns ikke det er så interessant. Hva er det som er det lureste å lære seg fortiden? btw: Det jeg syns er mest artig er visuelle ting. Gjerne lyd og. Slik som å lage spill osv men det er jo ganske krevende da. Takknemelig for alle forslag.
mac1334 Skrevet 25. august 2003 Skrevet 25. august 2003 Går i samme klassa som Åsmund og lurer også på dette! Noen som vet om du kan ta vekk alle almennfaga?
kjhanken Skrevet 25. august 2003 Skrevet 25. august 2003 For meg hørest det veldig kortsiktig å velge bort almennfagene. Siden sjangsen er stor for at dere trenger studiekompentansen (les=ta mer skole) dersom dere skal få jobb etter vgs. I dagens marked trenger du utdannelse+kompentanse. Du snakker også å ta vekk matte, noe du trenger (eller bør trenge) når du skal programmere. Spesielt når det er snakk om 3d. Dere må/bør ta hensyn til at dere skal begynne på høyskole/universitet etter vgs. Det er iallefall min anbefaling, husk at det er ikke slutten av 90-tallet nå.
Åsmund Skrevet 25. august 2003 Forfatter Skrevet 25. august 2003 ja...hadde matte i dag og det gikk greit. skjønte det med en gang men glemte det rett etterpå. men uansett om jeg tar de vekk eller ikke, hva er det som er lurt å lære seg for fremtiden? er det for mange som kan programering?
lodott Skrevet 25. august 2003 Skrevet 25. august 2003 Jeg ville aldri byttet bort matten.. Har du planer om å gå videre med data vil matte være et fag du har mye av..(i allefall om du går på høyskole/universitet). Hvis du virkelig har lyst å utdanne deg innen data tror nesten jeg kan garantere deg at du vil angre på å droppe matten.. Studerer til å bli dataingeniør selv nå... Å lære deg å programmere er selvsagt ikke så dumt. Java kan være greit å begynne med. Kjøp deg en bok, da blir det litt lettere og du lærer fortere...
Åsmund Skrevet 25. august 2003 Forfatter Skrevet 25. august 2003 foresten, jeg har en gammel pascal bok jeg låner av min kjære bror, jeg prøvde den og satte opp et exempel som sto fra boka i et nyere pascal program. Den virka ikke og det var ingen feil. Kan det være pascalkoden som endret seg eller... Må begynne i de mindre avanserte programma og ha det morro for å motivere meg selv til mer avanserte ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå