Gå til innhold

Oki, da var PCn klar til bestilling?


Anbefalte innlegg

Her er opsettet:

 

Kabinett: Aopen Case ATX Tower Black 350W PSU USB 2.0 Silent PSU (www.psdata.no)

kr: 760,-

 

CPU: AMD CPU Athlon XP 2500 1.833MHz Socket A 333FSB 640kb Cache 11clk Barton (www.psdata.no)

kr: 829,-

 

Hovedkort: Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA nForce2 Ultra400/MCP2-T, ATX, Firewire (www.komplett.no)

kr: 995,-

 

CPU-Kjøler: Thermaltake CPU-Kjøler, Volcano 11 (www.microplex.no)

kr: 395,-

 

Harddisk: Wd Harddisk 120.0GB IDE 7200RPM SATA 3.5" 8MB (www.psdata.no)

kr: 1295,-

 

[/b]Minne: Geil 512MB DDR PC3500 433MHz CL2 4.5nS 2.5-3.1V Golden Dragon Series (www.psdata.no)

kr: 1345,-

 

Floppy: Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort Floppydisk Intern

kr: 137,-

 

DVD-Rom: Sony DVD-spiller IDE 16x/40x Bulk, DDU1612-10 (www.komplett.no)

kr: 373,-

 

CD-Brenner: Sony CD-brenner IDE 52x/24x/52x Retail Intern Retail Kit (CRX225A1) (www.komplett.no)

kr: 591,-

 

Kabinett Vifter: Thermaltake vifte, 40m³/time, 15 dB(A) (www.microplex.no) (x5)

 

dette kom da tilsammen på 7350,-

 

Jeg har skjermkort fra før, et sapphire radeon 9500 PRO.

 

Men jeg lurer på en liten ting: Hvor mange grader tror dere det vil være inne i kabinettet med disse 5 utvalgte kabinett viftene, og det utvalgte kabinettet? under 40 grader ved spilling håper jeg?

 

Uansett, hva syntes dere om opsettet?

 

Petter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvorfor i alle dager kjøper du fra så mange leverandører

må jo bli en formue i frakt

 

hvis du tror du sparer penger på delene så tar du feil for alt forsvinner i frakten og du taper mye peng

 

kjøp fra ferrest mulig leverandører

 

først, takk til alle sammen. Så tilbake til deg joggi. Jeg er klar over det, men er så sinnsykt keen på alt det jeg vil ha, dvs feks Geil ram Aopen kabinettet, fra microplex ser du jo selv. Har du foresten noe peil på ca hvor mye al frakten fra alle 3 blir til sammen?

 

Et spm, noen som vet ca temp ved spilling av CS i kabinettet, i følge disse komponentene jeg har satt opp?

 

Mvh Petter.

Lenke til kommentar

Men jeg lurer på en liten ting: Hvor mange grader tror dere det vil være inne i kabinettet med disse 5 utvalgte kabinett viftene, og det utvalgte kabinettet? under 40 grader ved spilling håper jeg?

 

 

 

 

med en xp 2500 og tt 11+ kommer sikker tempen under 40..

og 5 kabinett-vifter,vil tippe ca 34-37 grader.

 

jeg ligger på ca 38grader med tt 7+ og 2kabinettvifter(ca 40-42 ved spilling)

Lenke til kommentar

GRATULERER

Det er det beste pc-forslaget jeg har lest på HW.no !

Du har gjort hjemmeleksen din du :)

(Bra valg av kabinett)

 

Du bør heller kjøpe alle komponentene på ps-data, og droppe Komplett.

(Jeg har ingenting imot komplett, men i dette tilfellet er det lettere å kjøpe alt på ps-data)

Og så kjøper du viftene og kjøleren Termalright SK7 hos netconnection.no (300,- + vifte)

På denne måten vil du få en bedre kjøler til ca samme pris. (Pga microplex sitt ekstra gebyr)

Lenke til kommentar

Kjoepte nesten samme pakken selv her for 1 mnd siden, jeg og slet litt med dette at ingen butikk har alt man vil ha. Jeg bestilte og ifra de samme 3 som du gjorde(skal gjoere?) kabinett/kjoeler og PSU fra microplex, minne fra PSdata(geil) og resten fra komplett.

 

Kjipt med den ekstra frakten, men lykke til.

 

Eneste problemet jeg har er at den virker ikke enda, sendte HK og CPU i retur paa torsdag forrige uke, saken er under behandling.

 

Feyd

Lenke til kommentar
Morn morn

Du kjøper deg S-ata hovedkort hvorfor kjøper du da ikke S-ata disker? istenden for IDE disken du har satt opp..?

 

ellers veldig bra oppsett, har akkuratt bestilt noe somligner veldig på dette oppsettet..

 

Jeg har faktisk valgt ut en S-ATA disk, mulig at de er dårlige til og beskrive varen, men her er URL til HDD'n jeg kjøper: http://www.psdata.no/prodSearch.asp?varian...tails&IT=101455

 

Mvh Petter ;)

Lenke til kommentar
GRATULERER

Det er det beste pc-forslaget jeg har lest på HW.no !

Du har gjort hjemmeleksen din du :)

(Bra valg av kabinett)

 

Du bør heller kjøpe alle komponentene på ps-data, og droppe Komplett.

(Jeg har ingenting imot komplett, men i dette tilfellet er det lettere å kjøpe alt på ps-data)

Og så kjøper du viftene og kjøleren Termalright SK7 hos netconnection.no (300,- + vifte)

På denne måten vil du få en bedre kjøler til ca samme pris. (Pga microplex sitt ekstra gebyr)

 

VELDIG hyggelig komentar :D For og svare på hva du har skrever, Jeg kan ikke kjøpe alt fra PSdata, pga at de har ikke Abit Nf7-s 2.0 kortet...Og når jeg først handler hos komplett, la jeg til de følgende DVD-Spillern og CD-Brenneren(de to jeg ønsker meg mest, pga Pris og ytelse).

Og angående kjøler: Jeg er veldig opphengt i Tt, og jeg orker ikke gå for enda en nettbutikk, selv om kanskje kjøleren yter bedre.

 

Men uansett, tusen takk for alle tips og komentarer :D

 

Mvh Petter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...