Gå til innhold

Powerleap CPU adaptere til socket 7


ksjoet

Anbefalte innlegg

For ca 10-12 år siden var det mulig å få tak i CPU oppgraderings adaptere fra blant annet Powerleap. Dette var adaptere som gjorde det mulig å sette inn prosessorer som var mye kraftigere enn hva BIOS og hovedkortet støttet.

 

Jeg er på jakt etter en for min litt eldre maskin (Socket 7 166 mhz) for å spille retro spill på den. Mer nøyaktig så ser jeg etter noe ala Powerleap PL-ProMMX eller PL-K6-III. Er det noen som vet om noe slikt er mulig å skaffe nytt fra noen plass eller må jeg nøye meg med å tråle bruktmarkedet/Ebay?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For ca 10-12 år siden var det mulig å få tak i CPU oppgraderings adaptere fra blant annet Powerleap. Dette var adaptere som gjorde det mulig å sette inn prosessorer som var mye kraftigere enn hva BIOS og hovedkortet støttet.

 

Jeg er på jakt etter en for min litt eldre maskin (Socket 7 166 mhz) for å spille retro spill på den. Mer nøyaktig så ser jeg etter noe ala Powerleap PL-ProMMX eller PL-K6-III. Er det noen som vet om noe slikt er mulig å skaffe nytt fra noen plass eller må jeg nøye meg med å tråle bruktmarkedet/Ebay?

 

Ingen ide.

Men kan jeg spørre hvorfor du ikke bare kjøper en ny maskin eller en brukt en og kjører dosbox etc i stedet?

Lenke til kommentar

En type retro maskin er de for gamle Windows 95 / 98 spill, disse kjører ikke under Xp eller Windows 2000 (Interstate serien for eksempel) og en moderne maskin har ingen støtte for gamle Win 9x.

Virtualisering er heller ikke brukbart da all 3D støtte er strippet ut så du står da med ett ganske dårlig og ubrukelig skjermkort.

 

Til TS: er jeg redd bruktmarkedet er alt som er igjen i disse dager, så du må nok gå der og tråle, lykke til med retro spillingen, mange godbiter der man kan kose seg med.

Bygg deg en "Twink PC" som en kompis av meg kallte det ;) en maskin som har det beste du kunne oppdrive for den generasjonen.

Lenke til kommentar

haffa14: Kunne selvfølgelig spilt i Dosbox, men det gjelder kun DOS spill. Gamle Windows 95/98 spill kan være vanskelig å få til å fungere på min nye Windows 7 64bit maskin. Dessuten er dette mer som et "Twink PC" prosjekt som 007CD nevner. Det er litt av sjarmen å sitte foran en gammel maskin som jeg har hatt mange gode stunder med og gjenopplive de gamle spillene en gang til. Denne retro følelsen får du ikke på en ny maskin med Dosbox imo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...