Gå til innhold

Synkronisert video avspilling over internett


Anbefalte innlegg

Mplayer sin løsning fungerer bare over LAN og krever veldig lav latancy (Synkroniseres mellom hver frame). Klarte ikke få det til å funke over nett etter flere forsøk.

Lurte på om noen viste om noe liknende som også funker med litt tregere tilkobling. Eller eventuelt hvordan man kan få Mplayer ordningen til å virke over nett med litt latency.

Endret av Sekai-ichi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Temmelig forskjellig ja, den er ment som en enkel måte å lage frontends for mplayer...

Forutsatt at det er fjernstyring du egentlig er ute etter tenkte jeg det kanskje var relevant.

 

for å teste:

mplayer -slave -quiet sti/til/fil

så skriver du bare inn kommandoer som pause, stop, seek 10, seek -10 etc

 

Står mer her.

 

 

Hvis du faktisk trenger å vise videoen begge steder kan du sikkert mekke sammen et script som styrer to instanser av mplayer samtidig hvis du leser det som står om styring via fifo i linken, men jeg tror ikke du kan regne med at synkroniseringen blir 100% da.

 

Det hadde vært mye lettere å hjelpe deg om du fortalte litt om hva du ønsker å oppnå :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg prøver å oppnå fjernstyring. Eller synkronisert avspilling. Altså at videoen spoles i, pauses og spilles någelunde likt et annet sted; over internet. Det er heller ikke forhånds-scripted, så trenger å interface-e med alle de synkroniserte avspillingene likt. Skal ta en titt på lenken og se om jeg kan bruke noe av det som står der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...