Gå til innhold

Test: Panasonic GX1


Anbefalte innlegg

Dere snakker "varmt" om "X 14-42 zoom" sammen med dette kameraet.
Jeg oppfatter ikke at vi i testen snakker "varmt" om X 14-42.

 

Det var ikke bare denne artikkelen jeg tenkte på når jeg sa dere snakket "varmt" om dette objektivet. Dere hadde en artikkel for en tid tilbake om anbefalte objektiver, hvor dette objektivet ble nevnt. Jeg har selv lyst på dette objektivet pga størrelsen, men etter å ha lest en del på tester og forumtråder på nettet har jeg skjønt at dette er et utbredt problem og det virker ikke som Panasonic er villige til å innrømme at det er et problem en gang. Jeg kommer ikke til å kjøpe objektivet før jeg er sikker på at problemet er fikset, og jeg ville ikke anbefalt noen å kjøpe det heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vanskelig å navigere i jungelen av speilløse kamera, og forskjellene mellom modellene må man nesten lete med lykt etter. Det begynner å ligne på samme uoversikteligheten som man finner i kompaktgruppen.

 

Men jeg skulle ønske når man bruker en pris så var det med et eller annet kitobjektiv, uten objektiv funker ikke selv speilløse kamera. Legger man til objektiv og søker i dette tilfellet, er man raskt nær 10.000,- noe som er en helt annen pris enn den oppgitte.

 

Etter min mening er det litt misvisende/misledende å bruke kun prisen på huset når man snakker om kamera i denne klassen.

 

Tor

 

Må innrømme at jeg synes speilløse kanskje er klassen med størst forskjeller i, mere forskjeller enn innen DSLR, men mulig det bare er fordi jeg følger mer med på førstnevnte.

 

AtW

Lenke til kommentar

Men jeg skulle ønske når man bruker en pris så var det med et eller annet kitobjektiv, uten objektiv funker ikke selv speilløse kamera.

 

Hvilke priser tenker du på? Tabellen på førstesiden inkluderer priser med objektiv for GX1 og NX200, hvilke objektiv står spesifisert rett over tabellen. Prisen på GX1 som står øverst til høyre genereres fra prisgudien og der skilles det ikke mellom med og uten objektiv så i praksis plukkes alltid priser uten objektiv siden de er lavest.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...