Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvorfor går mopeden bare i 45 km/t?


Nala

Anbefalte innlegg

jeg er moped fører selv.. jeg har trimsyllinder så jeg kjører lett 100-120 flata.. men det som er meningen med 45 km/t er fordi en moped er omtrent det samme som en trøsykkel med motor dermed veldig farlig å komme ut for en ulykke.. mist 60 skulle det vært.. men da må motorer og alt endres på. (plombering)

 

men ikke se det kun fra din egen side.. se det fra ulykkestattestikken også ;)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Blir du stoppet med trim, finn på en unnskyldning (en dritbra en!)

 

Det finnes ingen unnskyldning. Du er pliktig til å sjekke at kjøretøyet du skal føre er i lovlig og forsvarlig stand.

 

Jeg er enig at det kan oppstå endel farlige situasjoner i forbindelse med forbikjøring av moped, men dette er i 99% på grunn av bilister med dårlig tålmodighet og elendig dømmekraft. Har ALDRI hørt om en ulykke der det ble konkludert at årsaken var mopedens lave hastighet.

 

Synes også hastigheten er grei med tanke på gjennomsnittsførerens modenhet og erfaring. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, og det er ikke meningen å fornærme noen, men de fleste av oss må vel nikke litt gjenkjennende til at en 16-åring med fersk mopedlapp ikke akkurat er verdens smarteste og konsekvensvurderende person. Jeg husker selv hvordan det var når jeg var 16, og vi behandlet mopedene våre som sykler med motorer, noe jeg ser mopedførere i dag gjøre ca annenhver dag. Med dette mener jeg åpenbare brudd på trafikkregler siden de "bare" kjører moped.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...