Gå til innhold

Stasjonær pc, til rundt 12 000,-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne skal brukes til gaming :)

 

Hvilken oppløsning? Low/Med/High/Ultra? Single/Multi-player? AA (Multi/Super-sampling)/AF?

 

Er det kun gaming, eller har du planer om andre bruksmål, type videoredigering/opptak av spill/x264 encoding/serving av media til DNLA-enheter?

 

Kjekt å vite før man kommer med forslag til komponenter :)

 

 

258o103.png

 

Ville gått for H80 i stedet for, så kan han la den lyddempa topp-plata bli liggende. Er ikke mange grader forskjell på H80 og H100 anyway.

Lenke til kommentar

Unnskyld for at jeg ikke forklarte meg når jeg kom med oppsettet, men det var pga jeg nettopp hadde starta en LoL game.

 

Den pcen der er i bunn å grunn overprisa viss du BARE skal game med den.

Grunnen til det er pga jeg valgte en i7 2700k prosessor siden du skulle bruke så mye penger på pcen.

Grunen til at jeg valgte en i7 2600k/2700k er pga den egner seg godt til programmer som bruker mye threads, for den har funskjonen "hyperthreading". Og dette er programmer som Photoshop, Sony vegas, Cinema 3D osv.

 

Hvorfor vil du egentlig ha High tower? Er bare mye tyngre, mer unødvendig plass og kjører du noe over pimpa blir du bare lei av casen etter en stund.

Og ja, du kan heller gå for H80 når jeg tenker meg om.

 

PS, gå for DENNE optiske dreven siden den andre vil bare dumme seg ut med det kabinettet.

PSx2, viss du bare skal game gå for en i5 2500k prosessor og legg til en Intel 520 SSD.

Glemte SSD i oppsettet.

Endret av terje k.
Lenke til kommentar

Unnskyld for at jeg ikke forklarte meg når jeg kom med oppsettet, men det var pga jeg nettopp hadde starta en LoL game.

 

Den pcen der er i bunn å grunn overprisa viss du BARE skal game med den.

Grunnen til det er pga jeg valgte en i7 2700k prosessor siden du skulle bruke så mye penger på pcen.

Grunen til at jeg valgte en i7 2600k/2700k er pga den egner seg godt til programmer som bruker mye threads, for den har funskjonen "hyperthreading". Og dette er programmer som Photoshop, Sony vegas, Cinema 3D osv.

 

Hvorfor vil du egentlig ha High tower? Er bare mye tyngre, mer unødvendig plass og kjører du noe over pimpa blir du bare lei av casen etter en stund.

Og ja, du kan heller gå for H80 når jeg tenker meg om.

 

PS, gå for DENNE optiske dreven siden den andre vil bare dumme seg ut med det kabinettet.

PSx2, viss du bare skal game gå for en i5 2500k prosessor og legg til en Intel 520 SSD.

Glemte SSD i oppsettet.

 

Egentlig vil jeg ha high tower fordi jeg synes at den ser mye mer "fet" ut, + jeg har god plass og når jeg skal bygge den liker jeg også å ha god plass på innsiden :)

Lenke til kommentar

Unnskyld for at jeg ikke forklarte meg når jeg kom med oppsettet, men det var pga jeg nettopp hadde starta en LoL game.

 

Den pcen der er i bunn å grunn overprisa viss du BARE skal game med den.

Grunnen til det er pga jeg valgte en i7 2700k prosessor siden du skulle bruke så mye penger på pcen.

Grunen til at jeg valgte en i7 2600k/2700k er pga den egner seg godt til programmer som bruker mye threads, for den har funskjonen "hyperthreading". Og dette er programmer som Photoshop, Sony vegas, Cinema 3D osv.

 

Hvorfor vil du egentlig ha High tower? Er bare mye tyngre, mer unødvendig plass og kjører du noe over pimpa blir du bare lei av casen etter en stund.

Og ja, du kan heller gå for H80 når jeg tenker meg om.

 

PS, gå for DENNE optiske dreven siden den andre vil bare dumme seg ut med det kabinettet.

PSx2, viss du bare skal game gå for en i5 2500k prosessor og legg til en Intel 520 SSD.

Glemte SSD i oppsettet.

 

Egentlig vil jeg ha high tower fordi jeg synes at den ser mye mer "fet" ut, + jeg har god plass og når jeg skal bygge den liker jeg også å ha god plass på innsiden :)

 

Pft, ting som ser "fet" ut blir du bare lei av etter hvert. Plassen blir bare unødvendig og så koster de så mye mye mer. Tenk deg i situasjonen der du skal på LAN å måtte gå å bære på en PC som nesten veier 20kg? + skjerm og andre diverse ting.

 

Corsair 550D er et stort kabinett, men ganske lett. Det ser rent og stiligt ut, noe du ikke blir lei av. Det har god plass og god kjøling. Dette inkluderer også støvfiltre, og ett lyddempet kabinett som gjør at du slipper støy.

Endret av terje k.
Lenke til kommentar

Tror mitt gamle 700D må ha veid nærmere 30kg. Utrolig tungvindt å flytte på, men plassen var jo herlig!

 

Derfor har jeg bestilt 550D nå. Får se om det gjør seg bedre enn silencio 550, som er et mareritt å bygge i.

 

PS! 550D er visst ikke noe termisk vidunder om man beholder de støydempede vifte-coverene i topp og på siden på plass, men jeg skal nok klare meg med 5-10 grader høyere idle/load temps i bytte mot lavere dB(A) :)

Lenke til kommentar

Et Z77 hovedkort fra Asus. Velg gjerne etter de kriteriene du har (pris/muligheter): http://event.asus.com/2012/mb/Z77_All_Series/

 

i7 2600k

 

8GB corsair/kingston minne

 

120GB intel SSD

 

WD/Seagate 2TB harddisk til lagring

 

H80/NH-D14 til CPU.

 

4stk Noiseblocker/Gentle Typhoons til kabinettet (tre inntake, exhaust bak)

 

GTX680, evt Radeon 7970/7950/7870

 

XFX 750W/Corsair AX650W PSU

Lenke til kommentar

Slenger ut en handlevogn som jeg satte opp hos Dustinhome.

Den går litt over budsjettet ditt, men føler absolutt det er verdt det.

 

Det eneste som mangler her, er vel en billig DVD brenner :)

 

Ser vi tenker i samme baner, men 680 har vel vist seg å være bedre enn 7950?

 

Å jeg liker modulær psu.

Lenke til kommentar

Slenger ut en handlevogn som jeg satte opp hos Dustinhome.

Den går litt over budsjettet ditt, men føler absolutt det er verdt det.

 

Det eneste som mangler her, er vel en billig DVD brenner :)

 

Ser vi tenker i samme baner, men 680 har vel vist seg å være bedre enn 7950?

 

Å jeg liker modulær psu.

 

Regner med du mener 7970?

Isåfall så er 680 ett bedre valg til gaming ja.

De er litt vanskelige å få tak i om dagen, da de ble utsolgt rimelig fort.

Men om du har tid til å vente til slutten av denne måneden, så kommer 680 med custom kjølere.

 

Personlig skal jeg ha dette kortet:

http://www.komplett....aspx?sku=749045

Endret av Sending!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...