Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lekker olje i fra drivaksel foran, hvor kommer den fra? Girkassen?


Anbefalte innlegg

post-76920-0-13993300-1333703844_thumb.jpeg

 

Jeg syns oljen var ganske tykk, ikke helt tynn. Er det girolje eller motorolje som lekker ut her? Det lekker en god del, bak den gummitingen er det en ring med sprekk i. Bilde er altså tatt på førersiden foran på en mitsubishi spacestar.

 

Den må vel på verksted nå :( ?

 

Oljen er så fin og ren at jeg tipper girolje?

Endret av chills
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Manuell kasse? Ja, kan fylle. Ofte er fyllepluggen på siden av kassen, og du fyller til det er fullt (...). Det varierer hvilken olje du skal ha, sjekk manual.

 

Men du, om bilen din lekker olje, er det kanskje ikke så smart å kjøre rundt med i det hele tatt? Tenker på alle de MC-istene som er ute å kjører for tiden. Olje i veibanen (selv relativt små mengder) kan være ganske skummelt for motorsyklister. Just sayin...

Lenke til kommentar

Manuell kasse? Ja, kan fylle. Ofte er fyllepluggen på siden av kassen, og du fyller til det er fullt (...). Det varierer hvilken olje du skal ha, sjekk manual.

 

Men du, om bilen din lekker olje, er det kanskje ikke så smart å kjøre rundt med i det hele tatt? Tenker på alle de MC-istene som er ute å kjører for tiden. Olje i veibanen (selv relativt små mengder) kan være ganske skummelt for motorsyklister. Just sayin...

 

Takk for svar.

 

Ja, manuell kassse.

 

Takk for tipse om MC, det hadde ikke falt meg inn en gang. Lar nok bilen stå frem til den skal på verksted.

 

post-76920-0-36025300-1333705013_thumb.jpg

 

Kan den hvite pluggen der være giroljepåfyll?

Kjekt å vite om den lekker seg helt tom før jeg får den på verksted.

 

Skal det være olje rett bak den ringen med sprekk i eller kan det være mye ødelagt inne som vil koste mye? Det beste er jo om det bare er ringen som er ødelagt. Lov å håpe hehe.

Endret av chills
Lenke til kommentar
  • 10 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...