Gå til innhold

Den lille* Corsair 550D-tråden


Anbefalte innlegg

Aha.. i UEFI er det hvert fall anerledes. I gamle FanXpert1 også. Der får du kun satt 60% som laveste på case fans. CPU fan går noe lavere though.

 

Jeg fikk ikke installert FanXpert 2 på min windows server 2008 R2 (med asus z77-v pro), så jeg måtte ty til vifteinnstillinger via UEFI, og der går det som sagt ikke å sette noe lavere enn 60% :/

 

CPU-kjøler: Noctua NH-D14 SE2011

Må ha med ekstra mounting-kit for 1155-socket. Men dette er en bra kjøler som har PWM (Fan Xpert II krever PWM på cpu-kjøler for å styre den). Finnes det andre, like gode CPU-kjølere med PWM?

 

Hvorfor ikke bare gå for silver arrow med en gang? Da får du de to beste 140mm viftene med på kjøpet (TY-140, som er PWM). Den edger ut D14SE med en grad eller tre på load.

 

Personlig ville jeg dog gått for noe mindre, enkelttårnkjøler. Blir veldig vanskelig å jobbe rundt CPU-sokkel senere om du skal ut med noe minne, ut med 8-pins kontakt, etc.

Endret av MDCCLXXVI
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke bare gå for silver arrow med en gang? Da får du de to beste 140mm viftene med på kjøpet (TY-140, som er PWM). Den edger ut D14SE med en grad eller tre på load.

 

Ser ut som et bankers tips. Bytter til Silver Arrow/Archon for å få gode 140mm PWM-vifter.

 

Personlig ville jeg dog gått for noe mindre, enkelttårnkjøler. Blir veldig vanskelig å jobbe rundt CPU-sokkel senere om du skal ut med noe minne, ut med 8-pins kontakt, etc.

 

Hadde ikke tenkt å mekke mye etter at ting er installert, men ser poenget ditt. Etter å ha lest reviews og sett bilder av to mini-kabinetter er det også mulig det blir m-ATX på meg. Silverstone TJ08E eller FD Define mini. Uten harddisk-bur ser det ut til å bli meget god airflow i disse kabinettene. Mer effektiv airflow enn i mange midi-kabinetter, dersom man uansett bare skal ha 1 skjermkort og 1 ssd.

Lenke til kommentar

Det stemmer. Tror jeg blinksa litt på prisjakt's målinger. Men jeg tror fortsatt du får plass til en 120mm vifte med PSU på 160cm.

 

Min Seasonic Platinim er 190 cm ( :hm:), og jeg får ikke brukt 120mm-plassen i bunn. Da må det jo være mulighet for at en AX på 160cm skal ha plass til både 140 og 120mm vifte?! :)

 

Alternativt kan du jo google eller sjekke hw.no's test.

 

 

En anmeldelse jeg så av kabinettet sa at 140mm vifte skulle få plass hvis man hadde 160mm psu.

Lenke til kommentar

følger det med zip ties med kabinettet og hvordan skal folk vite hva som er psu skruer og HK skruer

 

er stand offsa plassert på ATX format eller M-ATX?

 

Ja det følger med tre(!) zip ties og to kabelbuntere med dobbeltsidig teip.

 

Stand offs kommer tilpasset vanlig ATX.

 

Og det står hvilke skruer som passer til hva i manualen på tre(!) sider.

Endret av MDCCLXXVI
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...