Gå til innhold

Hjelp til valg av codecs for Windows Mediaplayer


Anbefalte innlegg

Hepp,

 

Lenge siden jeg har installert alt på nytt og trenger litt tips og råd ang valg av codecs for Windows Mediaplayer.

 

Haali Mediasplitter og Matroskasplitter burde vel være med, men er det flere jeg bør installere?

 

Pr i dag kjører jeg Shark007 codecs og kravene er ganske enkle, kjøre lyd digitalt til forsterker og opp til TV via HDMI.

 

Vurderer xbmc, men liker ikke det "grå" belegget som codecsene deres legger over filmene. Derfor Windows mediaplayer.

 

Takk for svar.

 

(nei, mediaplayer classic, kmplayer, vlc og slikt er ikke aktuelt)

 

(har jeg postet denne galt, så flytt den gjerne for meg)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hepp,

 

Lenge siden jeg har installert alt på nytt og trenger litt tips og råd ang valg av codecs for Windows Mediaplayer.

 

Haali Mediasplitter og Matroskasplitter burde vel være med, men er det flere jeg bør installere?

 

Pr i dag kjører jeg Shark007 codecs og kravene er ganske enkle, kjøre lyd digitalt til forsterker og opp til TV via HDMI.

 

Vurderer xbmc, men liker ikke det "grå" belegget som codecsene deres legger over filmene. Derfor Windows mediaplayer.

 

Takk for svar.

 

(nei, mediaplayer classic, kmplayer, vlc og slikt er ikke aktuelt)

 

(har jeg postet denne galt, så flytt den gjerne for meg)

 

Hei,

 

Skjønner ikke helt hva som er galt med mediaplayer classic da den kjører jo nøyaktig de filtrene og codecsene du velger!

 

Men kan jo anbefale k-lite codec pack http://filehippo.com/download_klite_mega_codec/

 

Der velger du om du vil bruke MPC eller WMP.

 

Du velger hva du vil ha under install. Da skal alt bli bra!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for det, greia med mediaplayer classic er vel bare at jeg ikke liker'n. Smak og behag vil jeg tro, samt at jeg setter pris på enkelheten til Windows mediaplayer.

 

Godt mulig jeg er håpløst utdatert og burde lese meg opp. Finnes vel et utall guider for MPC og hvilke codecs man bør velge.

 

Stalltips mottas med takk, skal ei avskrive en mulig løsning bare fordi jeg ikke har testet på en god stund.

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Må bare si at jeg har prøvd det aller meste, og instalerte i dag en custom versjon av xbmc 11(med HD lyd støtte), og jeg må si jeg er helt frelst! (har aldri prøvd xbmc før i dag)

 

For et GENIALT program. Den spiller av alt(borsett fra 3D-materiale), enten det er isoer eller hvilke som helst filer. Alt går knirkefritt, og BEST av alt lister programmet opp alle filmene mine med cover og MASSE herlig informasjon.

 

Aldri før har det vært så deilig å kunne se igjennom filmsamlingen og spille av en film, anbefaler den på det varmeste! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må bare si at jeg har prøvd det aller meste, og instalerte i dag en custom versjon av xbmc 11(med HD lyd støtte), og jeg må si jeg er helt frelst! (har aldri prøvd xbmc før i dag)

 

For et GENIALT program. Den spiller av alt(borsett fra 3D-materiale), enten det er isoer eller hvilke som helst filer. Alt går knirkefritt, og BEST av alt lister programmet opp alle filmene mine med cover og MASSE herlig informasjon.

 

Aldri før har det vært så deilig å kunne se igjennom filmsamlingen og spille av en film, anbefaler den på det varmeste! :)

 

Hvilken custom mod er det du har valgt? Tror jeg skal prøve meg på xbmc igjen, men ser det er mange alternativer der ute.

 

Team-Mediaportal så heller ikke dum ut. Mange som har erfaringer med denne?

Lenke til kommentar

Må bare si at jeg har prøvd det aller meste, og instalerte i dag en custom versjon av xbmc 11(med HD lyd støtte), og jeg må si jeg er helt frelst! (har aldri prøvd xbmc før i dag)

 

For et GENIALT program. Den spiller av alt(borsett fra 3D-materiale), enten det er isoer eller hvilke som helst filer. Alt går knirkefritt, og BEST av alt lister programmet opp alle filmene mine med cover og MASSE herlig informasjon.

 

Aldri før har det vært så deilig å kunne se igjennom filmsamlingen og spille av en film, anbefaler den på det varmeste! :)

 

Hvilken custom mod er det du har valgt? Tror jeg skal prøve meg på xbmc igjen, men ser det er mange alternativer der ute.

 

Team-Mediaportal så heller ikke dum ut. Mange som har erfaringer med denne?

 

Den er gi for seg ikke "så custom", det er den vanlige, nyeste versjonen(v.11) med tilleggstøtte for noe ekstra lydformater(DTS HD Master, Dolby TrueHD etc). Hvis man ikke bruker de formatene blir det ingen forskjell.

 

La til noen nye filmer idag, og kunne ikke vært mer fornøyd med hvordan programmet pent og pyntelig legger til filmene i samlingen med poster, informasjon og det hele, uten at jeg trenger å gjøre stort mye, herlig :)

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Har brukt Mediaportal i mange år, til tv, film og musikk. Fungerer meget bra men kan være litt vrient å få satt opp riktig(de nyeste versjonene er ikke så ille) Har flere ganger prøvd XBMC men havner bestandig tilabe på Mediaportal.

Hvis en installerer SAF(codec pakke) og følger instruksene i linken jeg ga lenger opp her så spiser Mediaportal de aller fleste formater. Jeg har en herlig miks av alle mulige formater og containere og det bare virker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...