Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hvorfor er ikke global å anbefale?

 

Med foldere mener jeg flere directories, ala side1.minside.no og side2.minside.no (eventuelt minside.no/side1)

 

Det jeg holder på med er at når en bruker registrerer seg, så blir det opprettet en egen mappe: minside.no/brukernavnet hvor han har sitt område. Men jeg har problemer med at sessionvariabelen ikke fungerer, så når han går på minside.no/brukernavnet så får ikke jeg tilgang til info som er lagret i session variabler om han er logget inn eller ikke, siden dette er i en egen mappe på serveren.

Endret av danba
Lenke til kommentar

Skal du lage et system som gir brukeren en egen mappe til å laste opp filer i?

Eller at brukeren har en egen side som en blogg?

Om du tenker i en retning som facebook sitt system; facebook.com/brukernavn så må du bruke Apache.

F.eks. at brukeren skriver inn dette minside.no/brukernavn, den beholder linken å henter informasjonen fra

f.eks.; minside.no/profil.php?id=brukernavn

 

Noe slik du ønsker? :)

Lenke til kommentar

At du benytter forskjellige mapper har ikke noe å si så lenge du arbeider på samme server. Eneste du må passe på er at du har <?php session_start(); ?> helt øverst i alle php-filene som skal benytte seg av sessions. Om du ikke får hentet ut informasjon fra andre mapper skyldes nok at noe annet er feil i koden din.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Har allerede et system der når en bruker registerer seg får brukeren sitt eget sted på www.minside/nybruker

hvor det organiseres via at brukeren får sitt egen mappe på serveren hvor en generisk index.php side blir klonet, bortsett fra den individuelle brukeren sine data. Takk for svar, skal sjekke igjennom koden min igjen å komme med tilbakemelding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...