Gå til innhold

Ny smarttelefon. Windows Phone eller Android? Toppmodell


Anbefalte innlegg

Hey, folkens!

 

Er for tiden på utkikk etter en ny smarttelefon. Ser for meg at det blir en toppmodell, men er litt usikker på hvilken telefon jeg skal velge. Merke har ingen betydning. Eneste som betyr noe er at skjermen er rundt 4,3 tommer, da jeg synes noe større blir litt kronglete. Ser for meg at det blir en eller annenn toppmodell.

 

Når det gjelder Windows Phone vs Android så er jeg neimen ikke sikker. Liker flyten i WP godt og det hadde vært artig å prøve noe nytt, men Android har flere apper og jeg er vel også mervvant med dette.

 

Hadde vært fint om dere som følger med litt mer kunne kommet med noen anbefalinger!

 

Mvh

LockBreaker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du er ute etter en Windows Phone telefon, så er det verdt å vente på Nokia Lumia 900 som er rundt hjørnet (kommer i løpet av Q2). Ellers har du Nokia Lumia 800 eller HTC Titan.

 

Windows Phone Marketplace er forøvrig den raskest voksende app butikken noen sinne.

Lenke til kommentar

Vanskelig å anbefale en WP telefon nå som WP8 er "like rundt hjørnet", som vil støtte flerkjerneprosessorer og høyere oppløsning osv osv osv.

 

That being said, foretrekker jeg min lumia 800 med WP over SGS2 med Android.

Viktig å presisere at Windows Phone 8 ikke kommer før ut på høsten, og at den enda ikke er annonsert.

Lenke til kommentar

Android er også aktuelt. Har f.eks. sett litt på ZTE Era og den vil passe ganske bra til mitt bruk. 4,3 tommers skjerm og nVidia Tegra 3. Er bare ikke helt sikker på når den kommer ut?

 

Ellers er jeg mer enn interessert i tips om WP mobiler, men har enda ikke funnet noen jeg liker meget godt. Da har jeg vært innom Nokia også. Lumia 900 var kanskje den som fristet mest der, men de fjernet jo støtte for 4G, og da ble den jo med ett litt mindre aktuell. Lumia 800 synes jeg har for liten skjerm.

Lenke til kommentar

Finnes da ingen virkelig high end WP telefoner som i høy oppløsning og dobbel kjerner og sånt. På den annen side trenger du heller ikke dette og får temmelig så rå telefon dersom du kjøper nokia 800 eller 900 når det kommer ut. Vil du derimot ha virkelig flaggskip så bør du se på de nye fra HTC med android. Personlig syns jeg det er vanskelig valg da jeg har litt mer lyst på WP os'et men langt mer lyst på hardwaren i de råeste android mobilene. Hadde ventet til WP også fikk 720p skjerm eller eventuelt kjøpt galaxy s3 når den tid kommer ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...