Gå til innhold

[Løst] Valg av nytt hovedkort


vegmelan

Anbefalte innlegg

Ville droppet mATX kort. Trenger du innebygget trådløst nett vil p8z77 v pro eller deluxe være å anbefale framfor sabertooth. Valgte selv sabertooth da jeg alltid kjører direkte linje i pc

 

Ja, er enig med deg. Ganske irriterende å ikke ha en direkte linje ved PCen, det går fortere og det er mer stabilt :/ Pluss jeg har mest lyst på et sabertooth, men det ville jo blitt fort 700kr dyrere for ikke å snakke om mer :(

 

Tusen takk for svar folkens :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke annet enn anbefalle I5 2500K. Jeg kjøpte denne da jeg venter på min I7 3930K. Angrer litt på at jeg kjøpte nytt oppsett, seff. er I7 3930 bedre på alle måter... men også en god del dyrere! 2500K kjører jeg stabilt på 4,4. Helt utrolig! Spar penger på CPU å kjøp heller et ekstra skjermkort eller noen fete SSD!

 

Jeg vet ikke akk. forskjellen på disse Cpuene... men I5 2500K imponerer!

Lenke til kommentar

Det er i grunnen en mer rimelig pris som teller for meg, noe som passer til 2500K prosessoren. Håper også at hovedkortet er hakket mer raffinert enn de mer billigere alternativene som kanskje har nyere chipset. Tror jeg betalte ca 1.500,- for MSI P35 Platinum da jeg kjøpte det, og da var prisen satt ned; så jeg kan godt betale ca 1.800,- for nytt hovedkort.

Endret av Decoman
Lenke til kommentar

1. da vil du ikke kunne ha annen prosessorvifte enn den som følger med

Jeg har den RAM-en og Noctua NH-D14-beistet. Det går fint om man bare bare har 2 eller 3 RAM-brikker som man putter i de 3 ytterste slotene og om man monterer den ytterste vifta til kjøleren 0.5-1 cm høyere enn tiltenkt.

 

Er forresten også på utkikk etter et nytt 1155-kort etter jeg var stygg med PC-en og P8P67-en tok kvelden.

Endret av Irrelevant
Lenke til kommentar

1. da vil du ikke kunne ha annen prosessorvifte enn den som følger med

Jeg har den RAM-en og Noctua NH-D14-beistet. Det går fint om man bare bare har 2 eller 3 RAM-brikker som man putter i de 3 ytterste slotene og om man monterer den ytterste vifta til kjøleren 0.5-1 cm høyere enn tiltenkt.

 

Er forresten også på utkikk etter et nytt 1155-kort etter jeg var stygg med PC-en og P8P67-en tok kvelden.

 

det er irrelevant...

 

hvem kjøper dyrere RAM for å bruke en løsning som vil gi deg dårligere ytelse?

Lenke til kommentar

Jeg endte opp med å kjøpe et Asus P8ZZ-V LE. Kosta 1099 hos Dustin Home og var det billigste i den serien. Reagerte på at det var kriminelt lite tilbehør som var med. :p Utover hovedkortet var det i eska kun

  • 2 SATA-kabler
  • CD
  • Manual
  • Bakplate

Følgte ikke en gang med en slik hurtigmnonteringsblokk til å koble av/på-knapp, HDLED osv. Har heldigvis lassevis med kabler, eksterne porter og greier som fulgte med P8P67 Deluxe-en. Var vel mangelen på tilbehør som gjorde denne billigst kan jeg tenk meg.

Endret av Irrelevant
Lenke til kommentar

Jeg endte opp med å kjøpe et Asus P8ZZ-V LE. Kosta 1099 hos Dustin Home og var det billigste i den serien. Reagerte på at det var kriminelt lite tilbehør som var med. :p Utover hovedkortet var det i eska kun

  • 2 SATA-kabler
  • CD
  • Manual
  • Bakplate

Følgte ikke en gang med en slik hurtigmnonteringsblokk til å koble av/på-knapp, HDLED osv. Har heldigvis lassevis med kabler, eksterne porter og greier som fulgte med P8P67 Deluxe-en.

 

utrolig hvor mye man får for de 260 ekstra kronene man bruker på P8Z77-V. trådløst internett blant annet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...