Gå til innhold

Vannkjøling av HD6870


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var det fint at du sa, for det tenkte jeg ikke på. Kortet er inne for reparasjon nå, og det er kjipt å "ødelegge" et splitter nytt kort med kjøleribber hvis noe skulle gå galt og jeg må levere det med referansekjøler.

 

Hmmmm. Jeg kunne evt. tatt av teipen, og heller brukt termisk pasta, med en dråpe superlim i to av hjørnene. Da er det i det minste mulig å fjerne kjøleribbene.

Lenke til kommentar

Problemet med den er at den koster masse, og kun passer 6870. Ikke verdt prisen, med andre ord. Grunnen til at jeg tenker på vann ift. luft er at det koster meg ~200 for blokken, og da passer den alle skjermkort med litt modifikasjoner.

 

Kortet ser ut som på bildet under uten originalkjøler. Jeg kan ikke se for meg at det er spesielt vanskelig å lage en/to kjøleribbe® med skruemontering som jeg fester på de 8 minnebrikkene.

 

6870-toxic-06-big.jpg

Endret av konduktans
Lenke til kommentar

Nå er det vel strengt tatt liten grunn til bekymring for at kortet skal ryke, og du må på med original kjøler igjen. Hvis det kun er av garantimessige årsaker, så hjelper det vel like lite hvis du har boret huller for å feste en hjemmelaget ordning ?

Endret av eyvind1
Lenke til kommentar

Indeed I hazz. Hvis jeg ikke får tak i billig vannblokk, så lager jeg en selv. Kjøleribbene til minnebrikkene er meget enkle å lage. Det er bare å lage en "L" i kobber, kutte masse hakk i den(så den blir en kjøleribbe, fremfor en kobber-L), frese ut spor til kondensatorer etc., lage en bakplate, og så skru dem sammen. Trivielt :-)

 

Indeed I hazz. Hvis jeg ikke får tak i billig vannblokk, så lager jeg en selv. Kjøleribbene til minnebrikkene er meget enkle å lage. Det er bare å lage en "L" i kobber, kutte masse hakk i den(så den blir en kjøleribbe, fremfor en kobber-L), frese ut spor til kondensatorer etc., lage en bakplate, og så skru dem sammen. Trivielt :-)

 

EDIT:

post-108681-0-76440600-1333293125_thumb.jpg

Endret av konduktans
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...