Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

ny cpu vifte, pcen vil ikke starte.


Anbefalte innlegg

nettop skaffet meg en ny vifte til min cpu, siden den andre jeg hadde av en eller annen grunn plutselig manglet 2 skruer.

 

har nå gått til anskaffelse av en ny vifte, type "big shuriken2"

 

for å installere denne vifta var jeg nødt til å ta ut hele hovedkortet pga en del som måtte festes på baksiden av hovedkortet.

 

etter alt var på plass plugget jeg inn alle kabler og trykket start knappen, men det som da skjer er at pcen starter i 1 sekund før den slås av. alle viftene og alt lys er på i max 1 sekund før den dør helt.

 

den funket helt fint (bortsett fra den vifta som ikke satt fast) før.

 

takker for all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Hovedkortet kan ha blitt skadet eller kortsluttet osv. I utgangspunktet sjekker vel kortet at alt er ok og så sendes et bootsignal. Om den kutter ut så kan det kanskej være at det er for dårlig kjøling. Vet ikke om du skal ha noe kjølepasta osv på.

Lenke til kommentar

ok, hvis det har kortsluttet er det noen måte å fikse det på uten å måtte kjøpe et nytt hovedkort?:p

har på dugelig med kjølepasta.

 

tok bare ut hovedkortet, snudde det festet cpu saken bak, og satt det tilbake i kabinettet. har som sagt ikke vært noe problem med det før

Lenke til kommentar

jeg har vært borti noe tilsvarende.. og det har vært 2 ting.. CPU_FAN på hovedkortet ikke har registrert at det er vifte der..

og den andre tingen er resetting av biosen (en jumper.) som kan ha dårlig kontakt.. eller mangle... da får du ca 1 sec med "liv" før maskinen restarter/stenger seg

 

men du kan ha prob i forbindelse med platen bak på hovedkortet.. (festeplaten til CPU viften) kan skape kortsluttning..

Lenke til kommentar

ok fikk plutselig start på den nå. jeg trykket på power.knappen, på hovedkortet mange ganger etter hverandre helt til maskinen plutselig startet.

 

vet ikke hva som er greia her, men nå får jeg ikke noe opp på skjermen. skjermkortet er festet og alle kabler er i men får ikke noe signal på skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...