Gå til innhold

Konfirmation pc


Anbefalte innlegg

Lillebroren til kjæresten min skal konfimeres nå i Mai.

 

Så, hva mener dere om dette speccet her?

 

 

- Intel i7-2600K 3.4GHz Quad Core, 8MB Cache, Unlocked

- G.SKILL Ripjaws-X 8GB DDR3 Kit for Intel Sandy Bridge (2x4GB) 1600MHz

- INTEL SSD 320 80GB

- 500GB harddisk

- GeForce GTX680 2GB PCI-E 2xDVI, HDMI, DP, HDCP

- Standard DVD-brenner: 16X DVD±R/RW DL brenner

 

 

 

Har dere forslag til hva som kan byttes ut, ect?

Endret av awezum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva skal den brukes til? siden det er en 14/15 år gammal gutt regner jeg med dette er en gaming PC? (been there done that)

 

29. April kommer de nye Intel prosessorene ut, ville prøvd å få tak i en i5 3570K hvis han skal drive med gaming, hvis det kommer noe som videoredigering eller rendering med så kan det være noe å plukke opp en i7 3770K

 

ser ikke noe hovedkort? anbefaler Asus P8Z77-V og P8Z77-V Pro, begge disse kommer med innebygget trådløst nett og støtter de kommende prosessorene for fult

 

Intel 320 er litt gamle disker, så hastigheten er litt borti gamledager på den, de nye 520 diskene til Intel derimot er noe av det beste man får tak i (i både ytelse og stabilitet)

 

resten ser greit ut :)

Lenke til kommentar

Da jeg regner med at det skal være en gamingpc så vil du ikke få noe bedre ytelse av en i7 prosessor kontra en i5-2500k da forskjellen er hyper-threading som gir deg opp til 30 % bedre ytelse i programmer som klarer å utnytte flere enn 4 tråder.

 

Jeg ville heller lagt litt ekstra i en litt større SSD da den skal være til en ungdom som muligens ikke kommer til å ha så ryddige partisjoner?

 

utover det så kjenner jeg ikke til G.skill minne men regner med at det er helt ok så lenge prisen ikke er over 400 kr?

 

Utover det så er det et godt oppsett. Si ifra om du trenger hjelp med resterende komponenter

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar

Okei. Han vil regne med å bruke mellom 10-15 tusen på pc. Den skal bli brukt til generell gaming, men han venter nok til litt etter at han har fått pengene i hånden. Et annet problem er at om jeg skal ha det skjermkortet du snakker om her, og diverse andre saker så må dette bestilles del for del, og ingen av oss kan bygge pc?

Lenke til kommentar

2700k(Vannkjølt) Klokeklar),gtx 680,8GB ram, Ett 1155 hovedkort(Støtte av pci 3.0). 650W strømm.

Ikke bruk alt får mye i pc. Du kjører spill lett uansett. Heller spare dem som blir igjenn til neste oppgradering. Utviklingen er brutal i pc verden. Så om du bruker 15k så fyker dem lett ut ruta iløpe av noen år:D

 

Men for all del, kjøp kjøp:D hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...