Gå til innhold

[Løst] Trenger hjelp - Hvordan løsne headset del?


Altitude

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er i ferd med å bytte ut en "sleeve" eller hva det kalles på sykkelen min og trenger hjelp fordi den svarte delen som bildet viser sitter skikkelig godt fast!

 

Jeg trenger å få den løsnet, men hvordan? ( det er den som står FATTY MX på )

post-150973-0-24545100-1333031561_thumb.jpg

 

 

Jeg ville normalt bare brukt et flatt skrujern og hammret rundt på den svarte kanten her, men hele delen løsnet og jeg har ikke noen måte å kile den fast.

 

post-150973-0-89797900-1333031440_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg er i ferd med å bytte ut en "sleeve" eller hva det kalles på sykkelen min og trenger hjelp fordi den svarte delen som bildet viser sitter skikkelig godt fast!

 

Jeg trenger å få den løsnet, men hvordan? ( det er den som står FATTY MX på )

post-150973-0-24545100-1333031561_thumb.jpg

 

 

Jeg ville normalt bare brukt et flatt skrujern og hammret rundt på den svarte kanten her, men hele delen løsnet og jeg har ikke noen måte å kile den fast.

 

post-150973-0-89797900-1333031440_thumb.jpg

 

Det finnes vel egne verktøy for dette, men om du finner et rør med riktig diameter kan du prøve å bruke det til å slå ut lageret. Du kan eventuelt også prøve å varme opp den omkringliggende delen for å få den til å utvide seg noe.

Lenke til kommentar

Har prøvd begge deler :hm:

 

Fant ut at sete pinnen passet perfekt inni der, men jeg får ikke nok kraft til å slå ut ringen. Jeg har også prøvd å varme opp aluminium delen over et telys. Jeg tror jeg likegodt tar den med til en sykkelbutikk og spør om de kan hjelpe meg da, tar vell ikke mer en et par sekunder for de :dremel:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...