Gå til innhold

Hjelp til kjøp av laptop


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nå bestemt meg for å kjøpe en laptop. Jeg leter etter en laptop på 15-16 tommer. SKal brukes til å spille noe spill, så vil at den skal ha ett greit grafikkort, og en sterk prosessor, ettersom jeg skal bruke den til litt lydproduksjon. Det jeg egentlig lurer på er om det er noen stor forskjell mellom i5 og i7 prosessorne. Er det verdt pengene å kjøpe en i7 prosessor?

 

Hadde satt stor pris på noen tips på hva dere tror passer, jeg har lite peiling på laptop.

 

Jeg ønsker å bruke et sted mellom 6000 -8000.

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de vil yte likt, samme prosessor og samme grafikkort

 

forskjellen er salve kabinettet til PCen og at den jeg fant har lagt bedre skjerm (med dobbel oppløsning)

 

er litt vanskelig å si med spill som ikke har kommet ut, men jeg tenker vel medium/high (ikke på full oppløsning på den jeg fant)

Lenke til kommentar

det på en måte ett hopp i ytelse når man kommer til 9K, for det er ikke stort annet mellom det grafikkortet som er nevnt tidligere og det som er i denne: http://www.netshop.no/Avdelinger/PC--and--SERVERE/B%C3%A6rbar-PC/15----15-6-/ASUS/ASUS-G53SX-Intel-Core-i5-2430M-15,6-6GB-750GB-GTX560M-2GB-50002-p0000177170.aspx

 

greia er at da går man ca. 50% opp i ytelse og legger på ett par kilo :/

Lenke til kommentar

kortet er ca. 15% bedre enn det som er på de billigere modellene som er nevnt, men 45% dårligere enn dyreste modell som er nevnt

 

må si HP klarer touchpaden ganske bra, tastatur og design er også bra

 

men problemer med viftestøy og komponenter er også tilstedeværnde

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...