Gå til innhold

Ser ikke innhold på CD plata


Aluqha

Anbefalte innlegg

Halloen,

 

Har brent en del bilder og wav filer på ei 700MB plate i Easy CD Creator 5 Basic...

 

Når jeg putter plata i DVD spilleren i maskina får jeg følgende melding når jeg prøver å utforske plata : Windows cannot read from this disk. The disc might be corrupted, or it could be using a format that is not compatible with windows.

 

Når jeg putter plata i CD-R/RW brenneren og skal utforske plata, så kommer det frem ei "tom" plate.. Det viser ikke noe innhold... Og på egenskaper så står det 0MB brukt og 0MB ledig... Filformat = RAW..

 

Når jeg går inn på "CD-Information" i Easy CD Creator er plata brent med en track som Data Mode2XA...

 

Har prøvd å lage ei ISO fil av innholdet på plata gjennom Easy CD Creator, men etterpå får jeg melding om at ISO fila er corrupted...

 

Det er 144672 written sectors ( 282,56MB )..

 

Noen som vet hvordan jeg eventuelt kan få tilgang til innholdet på plata, flytte det over på harddisken og deretter brenne det ut på ei ny plate som vil funke skikkelig??

 

Takk for all hjelp på forhånd!!

 

mvh,

 

Aluqha

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv Cd'en på en annen maskin som ikke kjører windows XP =)

 

Får se om jeg klarer å komme over ei maskin uten WinXP... Takk for tipset :)

 

... eller bare brenn en ny cd.... :-?

 

Går ikke... Innholdet på cd'n lå på ei maskin som skulle formateres, så nå finnes det bare på denne CD'n som ikke funker...! Sykt irriterende! :evil:

Lenke til kommentar

Har da prøvd plata i Windows 98.. Fikk da opp at plata brukte CDFS filsystem og at det var brukt 282MB og 0MB ledig.. Men den var fortsatt "tom".. Ingen filer ble vist i utforsker...

 

Feilmeldinga når jeg åpner ISO filen som ble laget i Cd creator lyder : The file Track.ISO is not a valid CD image file...

 

slet med det samme i cdcreator, er cden lukka? funka fint etter jeg begynte lukke cdene. bruker hovedsaklig nyeste nero nå. funker gull til alt

 

Mener cd'n er lukka... Får ikke valg om å lukke plata ( finalize ) i CD creator hvertfall...

 

Noen som vet om en måte å se innholdet slik at jeg får kopiert det over på harddisken? 3. parts programvare? Et eller annet? Det må jo ligge på plata??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...