Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Tror ikke det, men vist du tror det er noe særlig billigere, så tar du fort feil :-)

(og mtp. at du gjør all reklamasjon til et sant mareritt for deg selv ved å handle i utlandet, er det lille du sparer ikke verdt det)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Tviler ikke på det et sekund en gang.

Norge er og har alltid vært et av de billigere landene i verden når det gjelder elektronikk og teknologi.

 

Husker jeg vurderte og kjøpe meg en Gameboy i Spania for mange herrens års tid siden, slo det fort fra meg når den var nesten 50% dyrere.

Lenke til kommentar

Tviler ikke på det et sekund en gang.

Norge er og har alltid vært et av de billigere landene i verden når det gjelder elektronikk og teknologi.

 

Husker jeg vurderte og kjøpe meg en Gameboy i Spania for mange herrens års tid siden, slo det fort fra meg når den var nesten 50% dyrere.

Tviler ikke på det et sekund en gang.

Norge er og har alltid vært et av de billigere landene i verden når det gjelder elektronikk og teknologi.

 

Husker jeg vurderte og kjøpe meg en Gameboy i Spania for mange herrens års tid siden, slo det fort fra meg når den var nesten 50% dyrere.

 

Norge er ikke billig. Amerika er billig. Ferdig med den saken...

Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis, om du trekker fra ett beløp som tilsvarer mva, så er norske butikker i en del tilfeller billigere enn amerikanske butikker.

I tillegg må du regne salgs-skatt i flere stater i USA. Legger du på mva ved import til Norge, er det faktisk lite elektronikk som lønner seg å importere.

Lenke til kommentar

Jag gjorde ett respektabelt pc system på komplett och tog de samma varorna på Newegg. Bägge butiker går för att vara de mest solida i bägge länder.

 

12047 kr på Komplett

$1601,92 hos Newegg (9082 nok)

 

Ta bort moms på prisen hos komplett (12047*0,8) =9637,60

 

Moms måste vi alla betala som privatpersoner, så det blir egentligen korkat att ens ha det med i beräkningarna. Newegg sänder inte till Norge så man måsta ha Jetcarrier till detta, och de tar betalt för detta. I tillägg åker du med största säkerhet på minst 25% extra i form av moms när du importerar från USA.

 

Summa summarum, det är inte många kronor billigare att handla dessa varor i USA. Norge är billigt på populär elektronik. Kan du däremot få någon i Sverige att handla från en tysk sjappe kommer du undan billigare. Men igen, inte många hundralappar. Jag tar hellre 5 års reklamation än 500 kronor i rabatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...