Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårlig nett med nytt modem/router


Anbefalte innlegg

Hei. Har en gammel zyxel p2602hwt router som fulgte med Telenor abn og et nytt modem som fulgte med abn fra nextgentell, inteno X5660

 

Greia er at jeg kan koble til Intelli modemet/routeren til Nextgentell, få trådløs og kablet nettverk på PCen, men veldig dårlig nett. (6mbit - Jeg har 20mbit nett egnetlig)

 

 

Hvordan skal jeg få koblet dette? Går utifra at jeg må sette modemet i modem "only" settings og routeren som router? Evnt hvordan gjør jeg dette?

 

-Ja, er noob i dette.

Endret av TomTucker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et ADSL2+ modem, er 2km fra sentral og sentral Oslo (carl berner).

 

NGT sier de garanterer 10mbit.

Jeg har koblet til modemet med en RJ11 kabel i veggen, å PCen med nettverkskabel rett i modemet.

 

Kan jeg kreve en real prisreduksjon pga av dette? NGT har monopol på området.

Lenke til kommentar

Avstand, tråddiameter på kabel og støy vil innvirke på hastighet. Normalt burde du få noe høyere hastighet enn 6Mbit på 2km. Logger du inn på routermodemet, så kan du trolig finne ut hvilken bruttohastighet du er synket opp med mot sentralen. Hvis du ser hastighet under 8Mbit synk, så er 6Mbit netto normalt.

 

Ved gode forhold kan man synke med 18-20Mbit brutto på den avstanden du har.

 

adsl2_distance.jpg

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Brebånd.no sier jeg har 9600/750kbps. Noe som tilsier at jeg har 10/1 linje fra NGT.

 

- Dette er rart for meg, da jeg spesifikt bestilte 20/1 linje, å han bekreftet. NGT bekrefter at jeg har 10/1 linje, å ikke 20/1 linje som jeg bestilte.

 

Rart. Satser på at det blir bedre med 12-14 mbps istede for 6-7mbps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...