Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Datamaskinen fungerer ikke som den skal : Fps drops i spill


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har ganske så nylig oppgradert pcen min.

Kjøpte nytt grafikkort, prosessor, ssd og hovedkort.

 

Det jeg håpet på var jo å kjøre alle nye spill silkefritt. Ble egentlig litt overraska da jeg ikke kunne kjøre Battlefield 3 på max, men tenkte til meg selv at kanskje rett å slett spillet er for krevende. Men da jeg inntallerte WoW og merket fps drop ble jeg ganske sjokkert.

Så jeg lastet ned 3Dmark11 og kjørte testen. Da den var ferdig kom det opp at pcen gjorde det dårligere enn forvente med tanke på hardware.

 

Oppsettet:

Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5

Intel® Core i7-2700K Processor

Samsung SSD 830 Series 128GB 2.5"

ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155

Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB

WD Caviar Green 2 TB ettellerannet

 

Grafikkdrivere er oppdatert.

 

Noen med bedre peiling enn meg (jeg har ingen peiling) her som har en idè om hva som kan være galt?

 

Har Windows 7 home premium 64bit OS

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor dårlig ytelse ser du i BF3? Dette spillet krever mye og for å kjøre det på ultra i høy oppløsning (1080p) kreves gjerne mer enn ett HD7970 for å opprettholde fps. på 60+. Alt under 50fps anser jeg selv som hakkete, men dette er individuelt.

 

Hvor mye lavere score enn tilsvarende oppsett fikk du i 3Dmark11, og har du lagret spillene dine på greendisken? Ang. 3Dmark får man ofte lavere score hvis man ikke har overklokket noe da majoriteten av resultatene der stammer fra overklokkede oppsett, noe det såvidt jeg vet ikke tas hensyn til i sluttresultatene.

Lenke til kommentar

Hvor dårlig ytelse ser du i BF3? Dette spillet krever mye og for å kjøre det på ultra i høy oppløsning (1080p) kreves gjerne mer enn ett HD7970 for å opprettholde fps. på 60+. Alt under 50fps anser jeg selv som hakkete, men dette er individuelt.

 

Hvor mye lavere score enn tilsvarende oppsett fikk du i 3Dmark11, og har du lagret spillene dine på greendisken? Ang. 3Dmark får man ofte lavere score hvis man ikke har overklokket noe da majoriteten av resultatene der stammer fra overklokkede oppsett, noe det såvidt jeg vet ikke tas hensyn til i sluttresultatene.

 

Det går helt fint å spille med alt på ultra, men det blir ikke smooth. når jeg setter innstillingene på auto, blir texture quality på ultra mens resten blir på medium.

spillet er lagret på greendisken ja.

http://3dmark.com/3dm11/3043645 her er resultatene fra 3dmark.

har ikke overklokket prosessoren.

Lenke til kommentar

Hvor dårlig ytelse ser du i BF3? Dette spillet krever mye og for å kjøre det på ultra i høy oppløsning (1080p) kreves gjerne mer enn ett HD7970 for å opprettholde fps. på 60+. Alt under 50fps anser jeg selv som hakkete, men dette er individuelt.

 

Hvor mye lavere score enn tilsvarende oppsett fikk du i 3Dmark11, og har du lagret spillene dine på greendisken? Ang. 3Dmark får man ofte lavere score hvis man ikke har overklokket noe da majoriteten av resultatene der stammer fra overklokkede oppsett, noe det såvidt jeg vet ikke tas hensyn til i sluttresultatene.

 

Det går helt fint å spille med alt på ultra, men det blir ikke smooth. når jeg setter innstillingene på auto, blir texture quality på ultra mens resten blir på medium.

spillet er lagret på greendisken ja.

http://3dmark.com/3dm11/3043645 her er resultatene fra 3dmark.

har ikke overklokket prosessoren.

hvis ikke linken funker kommer score her:

3DMark ScoreP7561

Graphics Score7740

Physics Score6891

Combined Score7365

GraphicsTest134.05 FPS

GraphicsTest238.99 FPS

GraphicsTest347.48 FPS

GraphicsTest423.37 FPS

PhysicsTest21.88 FPS

CombinedTest34.26 FPS

Lenke til kommentar

Anbefaler at du fjerner MSAA fra BF3 og heller bruker FSAA eller FXAA , da får du et mindre ytelsetap enn med MSAA som jeg mener ikke gir noe spesielt bedre bildekvaltiet

enn de to andre.

Du må selvsagt sjekke hvilke innstillinger du kjører på Wow også , du nevner ingenting om hvor mye fps drop det er snakk om og når det skjer.

Hardisken du har det på bør også være kjapp, ikke så gunstig å ha spillet lagt inn på en treg hd.

Lenke til kommentar

Du har ikke fiklet med noen strømsparingsmoduser i enten Windows kontrollpanel eller Asus AIsuite? Hvis noe slikt er aktivert vil CPU kun klokke seg opp til rundt 50% under load.

 

Hvis i tvil: Last ned CPU-Z og Prime95 og se etter om CPU-frekvensen hopper opp til 3800MHz når du starter P95. Hva du velger i P95 er ikke så viktig i dette tilfellet, men "Small FFTs" er det beste hvis du vil stresse CPU så du kan like gjerne huke av denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...