Gå til innhold

Spørsmål angående stryk/ikke tilgang til/melde seg av eksamen


Anbefalte innlegg

Heisann.

Har satt meg i den situasjonen at jeg ikke får gå opp i eksamen i de 4 fagene jeg skal ha eksamen i til våren, grunnet at jeg ikke har levert nok obligatoriske innleveringer.

 

Spørsmålene som følger er da:

 

 

Vil det at jeg ikke får gå opp til eksamen regnes som stryk?

Vil det å melde seg av eksamen regnes som stryk?

Og hvordan vil dette påvirke min nåværende og fremtidige støtte fra lånekassen?

 

(Dette er første året som student og første året med støtte fra lånekassen)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du ikkje får gå opp til eksamen så er dette stryk. Du kan melde deg av eksamenen for å sleppe dette men den fristen er nok desverre ute(?).

 

Så i forhold til lånekassa så vil deler av studielånet ditt bestå som lån, men dette har ikkje ei veldig stor betydning då du uansett vil fullføre dette faget snart.

 

Det eg er meir usikker på og som eg ikkje har funnet eit svar på er om det å blir nekta eksamen teller som eit eksamensforsøk eller ikkje. Her bør du nesten snakke med studieveiledaren din slik at du veit om du har 2 eller 3 forsøk til.

Lenke til kommentar

Eg er ikkje heilt sikker på detaljane rundt lånekassen men du må sjekke opp om det lønner seg å melde seg av eller ikkje.

 

Ved å ikkje melde deg av så får du støtte i form av lån, men sidan du stryker på eksamen så blir dette ståande som lån og ikkje omgjort til stipend. Dersom du stryker for mange studiepoeng (var det 60 studiepoeng?) så vil du ikkje lenger få noke frå lånekassen før du har bestått noken av faga du tidligare har stryk i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...