Gå til innhold

Western Digital VelociRaptor® 300GB i RAID 0

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Driver å setter sammen en ny gamer maskin til meg nå, eller hvertfall handler inn det jeg måtte trenge :D

Sitter på 2stk Raptor disker som jeg tenkte bruke i Raid 0. Her kommer det så å si kun å ligge spill. Åssen fungerer det opp imot dagens standard på disker? OS kommer til å ligge på en egen SSD disk, eller om jeg velger å kjøpe to slike også, å kjøpe dem også i RAID 0. Bruker 2stk SSD disker idag på OS å det fungerer veldig bra! Men teknoligien har jo gått framover så dagens disker har samme standarden som mine gamle har i RAID 0.

Tar gjerne imot tips på dette før jeg setter igang.

Endret av powersound
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker et par 7200 RPM Hitachi-disker i RAID0 til programmer, spill og filer. Hastigheten er upåklagelig(OS på kjapp SSD). To stk. Raptor vil nok fungere helt ypperlig, spesielt siden du bruker SSD som OS-disk.

Skrevet

Det jeg håper på da, finnes det noen gratis programmer som måler lese å skrive hastighet? Skulle være morro å teste hva mekaniske disker går til :D

Bruker et par 7200 RPM Hitachi-disker i RAID0 til programmer, spill og filer. Hastigheten er upåklagelig(OS på kjapp SSD). To stk. Raptor vil nok fungere helt ypperlig, spesielt siden du bruker SSD som OS-disk.

Skrevet

Windows finner ikke Diskene, noen som vet hvorfor? Finner den å får satt dem opp i biosen, men når jeg kommer inn i W7 å går på "Computer" så er den ikke der. Dette problemet har jeg ikke vært borte i tidligere, men dere kanskje har?

Skrevet

Høyreklikk på Computer -> Manage -> Storage -> Disk management.

Ser du den der?

Ja, var det som måtte til. Fant ut av det selv etter mye klikking :) Men takker for svar, er ikke alltid man har så flaks som jeg hadde nå :DDa skal jeg teste lese å skrive :D

Skrevet

Da har jeg testet, må si meg fornøyd med dette mtp. at det er mekaniske disker :D

2 stk WDVelociRaptor® 300GB 263MB/228MB/s 2398,-

1 stk Intel® SSD 320 Series 600GB 270MB/220MB/s 8.295,-

Er litt feil å sammenligne sånn som dette. Men prestandaen er ganske like.

Skjedd mye på SSD fronten nå, 500+ er jo normalt nå! Men uansett, er jeg fornøyd med dette.

Skrevet (endret)

176/176 på sekvensiell les/skriv på mine 7200RPM-disker. Laster spill på et blunk :-)

Får dog 228/58 på min Corsair F115, som i følge spesifikasjonene skal ha 280/270. Er ikke det litt VEL tregt?

Endret av konduktans
Skrevet

Synes igrunn det er veldiglavt, har du kjørt testen flere ganger?

176/176 på sekvensiell les/skriv på mine 7200RPM-disker. Laster spill på et blunk :-)

Får dog 228/58 på min Corsair F115, som i følge spesifikasjonene skal ha 280/270. Er ikke det litt VEL tregt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...