Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Bilvask


marius_b2

Anbefalte innlegg

Hei!

 

For ett par dager siden, vasket jeg bilen min i parkeringshuset på jobben, på samme sted som kolleger og folk fra vaktmesterselskapet vanligvis vasker bilen sin.

 

Det eneste jeg ikke var klar over, var at gulvet er feilkonstruert og heller mot en vareheis i stedet for mot sluket, noe som førte til at vareheisen i bygget ble kortsluttet, noe jeg fikk vite et par dager senere.

 

I dag har jeg fått en regning på 25.000 kroner etter at heismontører har vært og fikset heisen igjen. Jeg fikk bokstavelig talt sjokk, da jeg som student ikke har sjans til å betjene sånn regning.

 

Så det jeg lurer på nå:

Kan egentlig eieren av bygget kreve at jeg betaler 25.000, når eier av bygget tidligere har akseptert at jeg vasker bilen på dette stedet?

Det var jo heller ikke noe skilt som nevnte noe om at det ikke er lov til å vaske bilen der.. Har ikke eier av bygget et ansvar for å sikre at heisen ikke potensielt kan fylles med vann?

 

For øyeblikket er jeg helt utrolig fortvila, og trenger noen kloke hoder som kan hjelpe meg i denne saken...

 

Takk for alle bidrag.

 

Marius

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har tillatelse til og vaske bilen (eller mulighet) så er det ikke din feil at gulvet heller MOT heisen.

Men om du enkelt kunne unngått dette ved og være litt oppmerksom vil jeg tro det faktisk kan skyldes på deg. Uaktsom bilvasking :p

 

Men tror du kan komme langt med og si at det er lagt opp til at du kan vaske bil.

Fått lov til og vaske bil.

Men egentlig er det ikke egnet til dette, noe som gårdeier da burde hatt ansvar for!

 

 

Ble litt rotete, men du skjønner vel hva jeg prøver å si :p

Lenke til kommentar

Hvis du har tillatelse til og vaske bilen (eller mulighet) så er det ikke din feil at gulvet heller MOT heisen.

Men om du enkelt kunne unngått dette ved og være litt oppmerksom vil jeg tro det faktisk kan skyldes på deg. Uaktsom bilvasking :p

 

Men tror du kan komme langt med og si at det er lagt opp til at du kan vaske bil.

Fått lov til og vaske bil.

Men egentlig er det ikke egnet til dette, noe som gårdeier da burde hatt ansvar for!

 

 

Ble litt rotete, men du skjønner vel hva jeg prøver å si :p

Okey, jeg pleier å være oppmerksom på slike ting, og tok også flere bilder av bilen min denne dagen. Ut i fra hva jeg kan se på bildene, var det en ca. 10 cm. bred kanal som førte i retning av heisen.. Er ikke gårdeiere pålagt å ha forsikring som dekker vannskader osv?
Lenke til kommentar

Okey. Nå skal det sies at definisjonen på å "få lov" muligens ikke er klokkeklar.. Men, jeg har opptil flere ganger observert at andre, kolleger, vaktmesteren og andre vaske bilen på denne plassen, i tillegg til at vaskeutstyr står klart for bruk. I tillegg har jeg flere ganger snakket med vaktmesteren samtidig som jeg har stått og vasket bilen, uten at han har reagert på dette. Derfor så tolker jeg dette som at jeg har fått lov til å stå der.

Lenke til kommentar

Nei, helningen er delvis stanset med opphøyning på asfalten (dump), men denne dumpen er ikke like høy overalt.. Vil tro at 90% av vannet renner ned i sluket, imens 10% samler seg mellom denne dumpen og gulvets høyeste punkt.. Blir vannet for høyt ved denne dumpen, så renner det videre mot heisen..

Lenke til kommentar

Hei, foreløpig så avventer jeg situasjonen. Jeg skrev tidligere at jeg hadde fått regningen, men nærmere presisert mente jeg at jeg så langt bare har fått summen muntlig overlevert. Jeg skal i skrivende øyeblikk sende et brev til advokat for tips/råd, så får jeg se hvilken retning denne saken tar.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...