Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dell laptop blokkerer koblinger


Anbefalte innlegg

Hei, fornøyd eier av Dell xps 17!

 

Men, har et stort problem med nettverkskortet(?)

 

Av og til når jeg er koblet til en server, feks teamspeak eller gmod server, så finner den plutselig på å blokkere den koblingen, og det går ikke an å koble til akkurat den serveren etterpå i sånn ca 15-30 min. alle andre servere fungerer helt fint, men ikke de som jeg var logget på akkuratt når "buggen" skjedde. Har prøvd å skrudd av windows brannmuren uten at det har hjulpet!

Skjedd med spotify et par ganger også!

 

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil ikke tro det er nettverkskortet som er problemet, da det ikke innehar funksjonalitet som blokker enkelte porter/applikasjoner osv. fra internett.

 

My first guess er brannmur, du har ikke annen antivirus løsning enn Windows Firewall?

Eventuelt kan det også være ruterproblem/wifi osv.

 

1. Skjer det på andre nettverk enn hjemme hos deg selv?

2. Bruker du kablet eller trådløs tilgang?

3. Opplever andre maskiner på samme nettverk samme problem?

Lenke til kommentar

I så fall hadde ikke problemet oppstått før leasetiden på IP er utløpt, som standard er dette 8 dager i Microsoft server og ned mot 24 timer på diverse rutere. Kan jo hende hele DHCPen tryner, men da hadde alle maskinene på nettverket merket det (avventer svar fra TS) - samme med DNS.

Lenke til kommentar

Man lærer noe nytt så lenge man lever. Har ikke hørt om nettverkskort som kjører random handshakes før, og baserte det på informasjonen jeg har som tilsier at Windows kjører DHCP handshake ved boot for å få IP, nytt handshake ved halv DHCP lease time og nytt handshake når DHCP lease er passert.

Takk for korreksjonen :)

Lenke til kommentar

Hei igjen, takk for svar!

 

Kjører kun microsoft security essentials/windows defender og medfølgende brannmur til å beskytte pcen, har et gratis abo av mcaffe i ett år, men det irriterte meg så mye at det røk for noen uker siden.

Nettverkskortet er et "Intel® Centrino® Advanced-N 6230". Har ikke problem med noen av de andre pcene på nettverket så antar at problemet ligger ved min.

Skjer via trådløst nettverk.

Endret av Leif.ross
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...