Gå til innhold

Kjøp av bærbar, til spill med batteri på 4++ timer


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har sett etter en ny bærbar pc en stund nå, men sliter med å finne en PC som kan tilfredsstille alle kravene mine.

 

Jeg er student og trenger derfor en PC som er mobil. Det betyr at jeg har en grense på ca 15 tommer når det kommer til skjermen. Det er jo også et pluss om den ikke veier ALT for mye, men dette er ikke det største problemet.

 

Jeg har per nå et budsjett på ca 7000 kroner, men jeg tar gjerne i mot forslag som går over denne summen også. Men selvfølgelig, ca 7000 er absolutt best! :)

 

Jeg skulle gjerne kunne kjørt noen spill på PCen også. Jeg har veldig lyst til å spille Battlefield 3 med 64 spillere(og ikke bare 24 som på PS3). PCen burde forhåpentligvis kunne spille i minst medium kvalitet.

 

Jeg håper dette ikke er urimlige krav. Jeg har skjønt at det ofte er begrensninger på hvor lenge batteriet kan vare når PCen blir kraftigere, men det har seg jo slik at det er det jeg trenger.

 

Ellers har jeg ikke store krav til produsent eller hva innmaten skal være. Generelt sett kan en si at PCen er til en student som liker å spille litt, men som fremdeles trenger noe mobilitet!

 

Tusen takk for alle svar! :)

Endret av Hansy93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://prisguide.tek...i5-2430m-155560 er jo god å spille på men vet ikke om batteritiden er god, eller om den blir for dyr. Dessuten er den tjukk og veier nesten 4kg.

Hei!

Har sett på den tidligere også, og den vurderer jeg absolutt!

 

Samtidig hadde jeg håpet å finne en noe billigere PC. Om det går på bekostning av GPUen er det egentlig her ok. Men håper jo på både pose og sekk! :)

 

Vet noen eventuelt om en PC som har tilsvarende eller eventuelt litt dårligere GPU, men med noe bedre batterikapasitet?

 

Takk.

Lenke til kommentar

For gaming innen bærbar PC så er nok Asus pcen ditt beste valg. Grunnet 15", litt tung men har ekstremt god kjøling. Batteri levetiden er nok på rundt 4 timer men helt sikkert mye mer så lenge du ikke bruker de 4 timene på å spille. Rettere sagt du kan sitte å game i 4 timer uten å lade tror jeg nok?

Ville kjøpt med en SSD for å booste opp systemet og siden den har plass til 2 HDD/SSD'er itilegg til optisk drev. Kan anbefale Intel 520.

Lenke til kommentar

For gaming innen bærbar PC så er nok Asus pcen ditt beste valg. Grunnet 15", litt tung men har ekstremt god kjøling. Batteri levetiden er nok på rundt 4 timer men helt sikkert mye mer så lenge du ikke bruker de 4 timene på å spille. Rettere sagt du kan sitte å game i 4 timer uten å lade tror jeg nok?

Ville kjøpt med en SSD for å booste opp systemet og siden den har plass til 2 HDD/SSD'er itilegg til optisk drev. Kan anbefale Intel 520.

Det her høres jo veldig bra ut! Bare å starte å spare da! :)

 

Men jeg har hørt det snart kommer en oppfølger til denne? Med den nye Ivy Bridge? Verdt å vente på?

Lenke til kommentar

For gaming innen bærbar PC så er nok Asus pcen ditt beste valg. Grunnet 15", litt tung men har ekstremt god kjøling. Batteri levetiden er nok på rundt 4 timer men helt sikkert mye mer så lenge du ikke bruker de 4 timene på å spille. Rettere sagt du kan sitte å game i 4 timer uten å lade tror jeg nok?

Ville kjøpt med en SSD for å booste opp systemet og siden den har plass til 2 HDD/SSD'er itilegg til optisk drev. Kan anbefale Intel 520.

Det her høres jo veldig bra ut! Bare å starte å spare da! :)

 

Men jeg har hørt det snart kommer en oppfølger til denne? Med den nye Ivy Bridge? Verdt å vente på?

 

Jeg vet ingenting innen for dette at det kommer en oppfølger, rettelse jeg følger ikke med på bærbare pcer, men det er MYE rykter om at Ivy bridge kommer i mai, men til bærbare pcer ikke før i sommer. Og da er det en god stund til det kommer nye prosessorere. Om du kan/har lyst til å vente til sommeren, jeg tenker du ikke skal begynne på skolen før i august, så hvorfor ikke? Så anbefaler jeg at du venter så lenge du kan før du kjøper pcen. Så ta en sommerjobb elns og tjen deg litt mer penger så kan du kjøpe den nye utgaven som sikkert kommer med ivy bridge. Og så legger du en tusenlapp for SSD.

 

Bare søk på youtube etter "SSD & HDD difference" så kan du bare se forskjellen.

Lenke til kommentar

Jeg vet ingenting innen for dette at det kommer en oppfølger, rettelse jeg følger ikke med på bærbare pcer, men det er MYE rykter om at Ivy bridge kommer i mai, men til bærbare pcer ikke før i sommer. Og da er det en god stund til det kommer nye prosessorere. Om du kan/har lyst til å vente til sommeren, jeg tenker du ikke skal begynne på skolen før i august, så hvorfor ikke? Så anbefaler jeg at du venter så lenge du kan før du kjøper pcen. Så ta en sommerjobb elns og tjen deg litt mer penger så kan du kjøpe den nye utgaven som sikkert kommer med ivy bridge. Og så legger du en tusenlapp for SSD.

 

Bare søk på youtube etter "SSD & HDD difference" så kan du bare se forskjellen.

 

Får se hvor lenge jeg klarer meg. Begynner å bli rimelig lei denne dritten jeg har i fanget! Men takk for hjelpen! :)

Endret av Hansy93
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...