Gå til innhold

Problem med nettverkskort


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er ny her, så kan hende dette ble feil forum.

Men anywayz..

 

På skolen har vi 4 stk servere. Vi har installert Windows Server 2008 R2, men alle maskinene har samme problem.

Det vises bare ett nettverkskort.

 

Vi har to nettverkskontakter på maskinene, men bare en fungerer.

På Enhetsbehandling er det ingen enhet som ikke har driver. Under nettverkskort så er det bare én enhet, der det egentlig skulle vært to.

 

Vi har tenkt på at kanskje det er nettverkskortene som har gått til helvete, men mener også at sannsynligheten er liten siden det gjelder 4 maskiner samtidlig.

 

Under nettverks og delingsenter --> adminstrer nettverkstilkoblinger --> så vises bare en lokal tilkobling, der det skulle vært to.

 

Forslag noen?

 

Mvh

WarLoch

 

kanskje det ble litt uklart for noen, men ja, det er to stk nettverkskort på hver maskin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg setter inn en kabel i porten som ikke vises, skjer det ingen ting. Han melder ikke i fra om at den har funnet et nytt nettverk eller noen ting.

 

Begge nettverkskortene sitter på PCI-porter.

Driverne ble automatisk installert når vi installerte windows server.

Siden nettverkkort nr. 2 ikke kommer opp i hele tatt, får vi heller ikke installert en driver for denne.

Endret av WarLoch
Lenke til kommentar

Du er ikke sikker på om det er en port på hovedkortet den finner da? er ikke normalt at windows finner drivere for nettverkskortet ditt automatisk.

 

Hvis ikke så hadde windows filen vært ganske stor.

 

Se om du finner navnet på kortene eller en CD dere har liggene. Tipper nok at det er mye bedre å bruke noe som følger med aka du finner selv enn å bruke enhetsbehandling på windows.

Lenke til kommentar

Vel den har jo allerede installert en driver til det ene nettverkskortet, siden det fungerer fint. På det kortet får vi internett og det hele.

 

CD vi installerte windows server fra er noe skolen har, om det er dedikert til maskinen vi driver med vet jeg ikke. Men alle drivere ble jo installert automatisk, untatt det ene nic'et.

Lenke til kommentar

Neh jeg kan da ikke se noen grunn til at den ikke funker, enten så er det at dem alle er defekt eller så har det noe med driverne å gjøre.. Hvis dere ikke har sett på driverne til kortene og prøvd å oppdatere dem så hadde jeg helst gjordt det.

Men hvis dere bare skal sende noe så er det jo bare å koble til en switch eller router.

Lenke til kommentar

Vi driver med servere, switcher og klienter. Planen var å kjøre to forskjellige IP-scope, ett for hvert nettverkskort.

 

Og som jeg sa, å installere drivere på et kort som ikke "finnes" er litt vanskelig.

Jeg har også vanskelig for å tro at 4 nettverkskort ble defekt på samme tidspunkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...