Gå til innhold

[Løst] Hi8 til PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Koble en S-video-kabel fra kameraet, til inngangen "S-video in" på spesialkabelen.

Koble den andre enden av spesialkabelen rett i grafikkortet.

Start kameraet og Windows Movie Maker. Se om du har muligheter til å spille inn derfra.

Jeg er ikke kjent i det programmet.

 

Takk, skal prøve.

Lenke til kommentar

Hvis du nå har klart å koble dette riktig, må du starte Windows Movie Maker eller et annet videoredigeringsprogram.

Dette har jeg ikke holdt på med på 10 år, så jeg er temmelig rusten.

Men jeg vet såpass at S-video ikke overfører noe som helst digital informasjon.

Den overfører kun video fra kameraet til PCen.

 

Det vil si at du selv må passe på å trykke Play, spole og Stop og så videre på kameraet.

For at Windows Media Player skal klare å vise noe annet enn en svart skjerm, må du altså få kameraet til å sende bildesignal ved å trykke Play.

 

Du må også konfigurere Windows Movie Maker til sånn at den henter videosignalet fra S-video.

Det vinnes sikkert en rullegardinmeny i innstillingene for Movie Maker, der du velger S-video som signalkilde, i stedet for DV eller andre alternativer.

Beklager, men herfra kan jeg ikke hjelpe mer.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Hvis du nå har klart å koble dette riktig, må du starte Windows Movie Maker eller et annet videoredigeringsprogram.

Dette har jeg ikke holdt på med på 10 år, så jeg er temmelig rusten.

Men jeg vet såpass at S-video ikke overfører noe som helst digital informasjon.

Den overfører kun video fra kameraet til PCen.

 

Det vil si at du selv må passe på å trykke Play, spole og Stop og så videre på kameraet.

For at Windows Media Player skal klare å vise noe annet enn en svart skjerm, må du altså få kameraet til å sende bildesignal ved å trykke Play.

 

Du må også konfigurere Windows Movie Maker til sånn at den henter videosignalet fra S-video.

Det vinnes sikkert en rullegardinmeny i innstillingene for Movie Maker, der du velger S-video som signalkilde, i stedet for DV eller andre alternativer.

Beklager, men herfra kan jeg ikke hjelpe mer.

 

Tusen takk.

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg får kontakt eller ikke. Jeg har ikke prøvd så mye. Venter til pappa kommer hjem. Det er han som har brukt kameraet.

 

Altså først kobler jeg til den grå s video kabelen i kameraet og derreter tar den ene enden av kabelen og plugger den i Svid-IN og kobler den svarte kabelen til pcen. Er det ikke sånn?

 

 

For at jeg skal få bilde på windows movie maker må jeg starte kameraet og derretter sette i en film ? Så kommer det bilde på skjermen?

Lenke til kommentar

Hvis du setter et videobånd i kameraet, og trykker Play, vil kameraet sende videosignal på S-video-kabelen.

 

For at Windows Movie Maker skal ta imot videoen, må det være riktig konfigurert.

Er drivere til grafikkortet installert?

Gå inn i innstillingene til Movie Maker, og velg hva slags kilde den skal bruke. Mulig det heter "capture device" Finner du noe slikt i innstillingene til Movie Maker?

Har du XP, Vista eller 7?

Lenke til kommentar

Hvis du setter et videobånd i kameraet, og trykker Play, vil kameraet sende videosignal på S-video-kabelen.

 

For at Windows Movie Maker skal ta imot videoen, må det være riktig konfigurert.

Er drivere til grafikkortet installert?

Gå inn i innstillingene til Movie Maker, og velg hva slags kilde den skal bruke. Mulig det heter "capture device" Finner du noe slikt i innstillingene til Movie Maker?

Har du XP, Vista eller 7?

 

Den gamle maskinen har xp.

Endret av pavllion
Lenke til kommentar

Jeg har bare en laptop UTEN analog inngang, og med Windows 7.

 

I LIVE Movie Maker finnes det en knapp som heter "Importer fra enhet"

Jeg trykker på den, og det kommer opp en dialogboks som er tom.

Den er tom fordi jeg ikke har noen enheter å ta inn video fra.

 

Maskinen min er så ny og moderne at den ikke har slikt... Og webkameraet mitt er ikke i orden grunnet krøll med drivere.

I ditt tilfelle bør grafikkortet ditt stå der.

Håper jeg..... Jeg er ikke sikker... Mulig den bare lister opp digitale kameraer. Prøv deg fram.

 

 

Jeg vet ikke forskjellen på WinXP og WIN7, men antar det er noenlunde likt.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Ifølge noe jeg fant på nettet støtter ikke Windows Movie Maker å importere fra analoge enheter. (I hvert fall i Vista.)

Men du kan kanskje finne et annet videoredigeringsprogram som støtter analog ingang?

Prøv å google problemstillingen.

Har hørt at vegas har det, stemmer dette?

Lenke til kommentar

^^^^^Det der kommer ikke til å fungere. Du konvertere det analoge video signalet til Digitalt, og du må ha et brukbart software.

Billigste og beste løsningen er å kjøpe seg en USB "dongel/converter" som f.eks. TerratTec Grabby. Da får du både konvertert signalet og det medfølgende software MAGIX Movies er også helt OK.

279 kr. http://www.dustinhom...ign=kelkooclick

 

Hvis du kjøper denne råder jeg deg til å gå nn på TerraTec support side og laste ned en bedre versjon av softwaren. Ikke prøv å laste ned noe fra MAGIX, de prøver bare å selge deg noe annet: http://www.terratec....tproduct=Grabby

Lenke til kommentar

S-video overfører vel bare bilde, ikke lyd. Du trenger den kabelen du må ha for å koble videokamera mot TV'n din. Så trenger du som arthon skriver en converter. Clas Ohlsson fører Magix Video Saver til kr. 599.- Der er alt du trenger, inklusive et enkelt redigeringsprogramm.

 

Bilde #27 viser en Component-kabel, (Grøn-Blå-Rød) men han må vel bruke Composite (Gul for video og Rød/Hvit for lyd).

Endret av asoeli
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...