Gå til innhold

Merkelige feil på Nikon D70


Anbefalte innlegg

Hvordan ser bildene ut på selve på kameraskjermen ?

Har du formatert kortet i kameraet ?

 

Ta opp den interne blitsen da burde klikkelyden forsvinne hvis det er blitsen som lager den.

 

Har funnet ut at lyden ikke kommer fra blitsen =/

Bildene ser like ille ut på skjermen på kameraet.

 

 

Kan du zip'e en Raw-fil og laste opp?

 

Her er et bilde zipet:

db.tt/d1tgYZKW

 

Skal se om jeg får reinstallert firmware nå..

 

Om det kan være fukt. Vet ikke hvordan det har vært lagret, så legg kamera i en tett plasboks halvfull med rå ris (ikke noe hurtigris eller noe som er kokt) og sett på lokket. La stå i 3 dag og se da. Om det er fukt skal den da være bort. Ta gjerne av objektivet, men pass på at du ikke får ting inn i kamera :)

 

Ellers skulle jeg ikke bli forundret om du fikk solgt kamera på e-bay som et effekt-kamera. Blir jo ganske kule effekter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om det kan være fukt. Vet ikke hvordan det har vært lagret, så legg kamera i en tett plasboks halvfull med rå ris
Det som skjedde var at noen av sensorene ikke var hermetisk tette sånn at det kom inn litt fukt som skadet chipene permanent. Det var noen som postet bilder på forumet her fra et HP kamera med det problemet for noen år siden tror jeg.

 

 

Her er et bilde zipet:

db.tt/d1tgYZKW

Den fila har nøyaktig samme problemet så noe går galt tidligere i prosessen.
Lenke til kommentar
Om det kan være fukt. Vet ikke hvordan det har vært lagret, så legg kamera i en tett plasboks halvfull med rå ris
Det som skjedde var at noen av sensorene ikke var hermetisk tette sånn at det kom inn litt fukt som skadet chipene permanent. Det var noen som postet bilder på forumet her fra et HP kamera med det problemet for noen år siden tror jeg.

 

 

Her er et bilde zipet:

db.tt/d1tgYZKW

Den fila har nøyaktig samme problemet så noe går galt tidligere i prosessen.

 

Ville uanskvett prøvd å tørke opp kamera for å se om det er en permanent problem...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...