Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaring med dette eksosanlegget?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oki. Takker for svar.Tenkte bare at det hadde vært greit og ennå hatt orginalt eksosanlegget i tilfelle kontroll.Vil ha scooteren opp i 70 km/t . Funker det med et uplombert eksosanlegg og å ha tatt ut variatorskiven og skifte ut med trimvariator?

 

Hilsen Taik0n3.

Lenke til kommentar

jeg har veldig liten peil på variatorer, men vet at det ligger en plombering der, den må fjærnes (blir jo fjernet hvis du bytter til trim variator).

 

du må nok også bytte til større dyse, da motoren trenger mere bensin.

 

blomberingen i eksos kan du bare spare på, for eventuellt sette den tilbake engang.

Lenke til kommentar

jeg har veldig liten peil på variatorer, men vet at det ligger en plombering der, den må fjærnes (blir jo fjernet hvis du bytter til trim variator).

 

du må nok også bytte til større dyse, da motoren trenger mere bensin.

 

blomberingen i eksos kan du bare spare på, for eventuellt sette den tilbake engang.

 

Jepp. Tenkte å kjøpe enten Polini, eller Tpr Variator

 

Noen andre som duger?

 

Turbokit er kjent for å lage mye støy.

 

Bråker det ikke uansett mer når du tar ut plomben i alle eksosanlegg? :p

Lenke til kommentar

så lenge oppsettet kun er ublombert kan du vurdere å fjerne blombering i org variator, da blir scooteren orginal ifra fabrikk, men har gode erfaringer med merkene polini og TP, så begge linkene av variatorer du la ut fønker nok veldig bra ;)

 

scooteren vil bråke noe mer ublombert, men effektannlegg bråker somregel mer enn orgianlt anlegg.

Endret av robsen
Lenke til kommentar

du trenger neppe nytt stempel, men kan jo skru opp å sjekke å se om det er slitt! eventuelt bare kjøpe nye stempel ringer.

 

105 stempel og balansert drev? mener du dyse, og bare vanlig nytt drev?

du må du ha ny dyse, ca 10 nr større enn den du allerede har, størrelsen på drevet varierer jo ifra toppfart å akseleration, men med metrakit annlegget du har kikka på ville jeg beholdt orginal dreving.

 

vanlig velikehold er jo sjekke vann, bytte olje, smøre kjede, sjekke luft trykk i dekkene, og en solid vask ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...