Gå til innhold

Kan noen anbefale 140mm 4 pins pwm vifte?


Yiha

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har bygget en maskin som både er HTPC og gaming pc. Når jeg ser film etc(liten belastning) ønsker jeg selvfølgelig at kabinettviftene skal støye minst mulig(lav rpm), men når jeg gamer kan de godt bråke en del da de uansett ikke overdøver skjermkortet som bråker noe sinnsykt. Viftene rappiorterer ikke rpm i dag, men de har ganske liten rotasjonshastighet da kabinettet er et htpc kabinett. Ved gaming flytter de ikke nok luft inn i kabinettet. Ønsker å bytte de ut med et par vifter som kan styres via pwm(4 pin), men sliter å finne noen 140mm vifter som har en bra range mellom lavest og høyest rpm. Noen forslag? Helst i norske nettbutikker, men tar også gjerne mot forslag fra utenlandske også.

 

På forhånd takk! :thumbup:

 

Mvh JBR

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er omtrent bare en 140mm PWM på markedet og det er Thermalright TY-140. Min rpm ligger rett i området 600-650, og den er umulig å få lavere enn dette. Jeg testet dette med 9V adapteret som følger med de nye Noctua 120mm PWM viftene, og da nekter den rett og slett å starte på egenhånd. Vifta i seg selv lager veldig lite lyd på min rpm dog.

 

Jeg slet med å finne den i norske butikker (digitalimpuls hadde den på produktlista, men ingen på lager), så jeg bestilte fra FrozenCPU.

Endret av Locklear
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...